هشدار درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران

به گزارش تور هند ارزان، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات، درباره سو استفاده از اطلاعات هویتی افرادی که از سفر خارجی به کشور بازگشته اند، هشدار داد.

هشدار درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیمان قره داغی گفت: بعضی از افراد سودجو با سو استفاده از اطلاعات هویتی مسافرانی که از خارج از کشور بازگشته اند برای خرید سیم کارت به نام آنان اقدام نموده و از آن برای رجیستری گوشی تلفن همراه قاچاق استفاده می نمایند.

وی ضمن تاکید بر حفاظت از اطلاعات هویتی از سوی مسافران، اضافه کرد: مسافران برای پیشگیری از هرگونه سو استفاده از اطلاعات هویتی شان باید از آژانس های مسافرتی مطمئن برای دریافت ویزا یا بلیط اقدام نمایند و در صورتی که متوجه سو استفاده از اطلاعات هویتی خود شدند می توانند بوسیله تماس با مرکز تماس 24 ساعته ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 و یا مراجعه به سایت https:،،195.cra.ir شکایت خود را در این زمینه ثبت نمایند.

قره داغی درباره نحوه اطلاع از سو استفاده احتمالی از اطلاعات مشترکان شرح داد: اکنون هر سرویسی که در حوزه تلفن ثابت، تلفن همراه یا اینترنت پرسرعت برای مشترکان فعال می گردد، بوسیله سایر سیم کارت هایی که به نام مشترک ثبت شده، در قالب پیغام کوتاه با ماسک cra به آنان اطلاع رسانی می گردد و چنانچه مشترک برای چنین سرویسی اقدام ننموده باشد، باید بلافاصله با مرکز تماس اپراتورها تماس گرفته و برای غیرفعال سازی سرویس اقدام کند.

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری اضافه کرد: مشترکان می توانند در اپراتور همراه اول با شماره 09990، در اپراتور ایرانسل با شماره 700 و در اپراتور رایتل با شماره 200 تماس بگیرند و برای تماس با خط اپراتوری بغیر از اپراتور خودشان با شماره گیری 09129990 از خدمات مرکز تماس همراه اول، شماره 09377000000 اپراتور ایرانسل و شماره 09202000000 اپراتور رایتل استفاده نمایند.

قره داغی درباره الزام اپراتورها به پیشگیری از سو استفاده احتمالی از اطلاعات هویتی مشترکان در زمان واگذاری سیم کارت توضیح داد: اپراتورها الزام دارند در زمان واگذاری سیم کارت با روش ارسال کد یکبار مصرف (OTP) به سایر سیم کارت های مشترک، برای احراز هویت متقاضیان اقدام نمایند.

به گفته وی، رگولاتوری علاوه بر نظارت بر عملکرد دفاتر و عوامل فروش اپراتورهای تلفن همراه و دفاتر پیشخوان خدمات در واگذاری سیم کارت، درصورت بروز تخلف در زمینه سو استفاده از اطلاعات هویتی مسافران در واگذاری سیم کارت برای رجیستری گوشی تلفن همراه، به شدت با متخلفان برخورد می نماید.

وی تاکید نمود: بروز هرگونه تخلف در دفاتر و عوامل فروش اپراتورها، بلافاصله دسترسی ارایه خدمات در این دفاتر قطع شده و اپراتورها ملزم می شوند علاوه بر پاسخگویی به رگولاتوری، برای طرح دعوی در محاکم قضایی برعلیه دفاتر پیشخوان و عوامل فروش خود اقدام نمایند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری درباره نحوه برخورد با دفاتر پیشخوان خدمات متخلف در این حوزه بیان کرد: دفاتر پیشخوان خدمات پروانه خود را از رگولاتوری دریافت می نمایندو با نخستین تخلف دسترسی خدمات آنها قطع شده و با تکرار تخلف پروانه دفاتر با طرح موضوع در کمیته های مربوطه باطل می گردد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1247

به "هشدار درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید