نکاتی برای بازسازی سقف کاذب

به گزارش تور هند ارزان، در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته باشید ضروری است به معماری فضاهای مهم مانند سقف، دیوار، کفپوش دقت کنید. در این مقاله می خواهیم درباره بازسازی سقف کاذب نکاتی را به شما بگوییم. اما برای خرید و نصب سقف های کاذب ممکن است نگران تمیز کردن آن باشید. برای تمیز کردن سقف های کاذب می توانید به یاری سری نام جارو برقی به آرامی بر روی آن بکشید تا خاک های روی آن را جذب کند.

نکاتی برای بازسازی سقف کاذب

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سقف کاذب چیست؟

برای مزین کردن سقف ها از سقف دیگری به نام سقف کاذب استفاده می گردد. این سقف طرح ها و مدل های متنوعی دارد و امروزه از جنس های متنوعی نیز ساخته می گردد. این سقف در معماری داخلی ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به زیر سقف اصلی نصب می گردد.

سقف های کاذب علاوه بر ایجاد نمای زیبایی که به داخل ساختمان می دهد می تواند کاربردهایی هم داشته باشد. برای مثال خود سقف کاذب زیبایی بی نظیری بر روی سقف خانه ها ایجاد می نماید. این زیبایی از طریق گچبری و نصب چراغ هایی بر روی آن تکمیل می گردد. اما جدا از این موضوع، سقف های کاذب تا حدی می تواند مانع انتقال حرارت و صدا باشد. به همین دلیل در روزهای سرد سال انرژی گرمایی کمتری به توسط آن ها از ناحیه سقف خارج می گردد. همچنین بخشی از امواج صداها توسط سقف کاذب توانایی عبور را ندارند. زیبایی به همراه آسایش می تواند دلایل محکمی برای نصب سقف کاذب باشد.

انتخاب سقف کاذب

برای انتخاب و خرید سقف کاذب ضروری است با انواع آن آشنا شویم تا بهترین مدل آن را برای خانه خود انتخاب کنیم. سقف کاذب مشبک با تایل فلزی یا گچی، گچبری کلاسیک، سقف کاذب یکپارچه، تایل گچی ساده یا آکوستیک، سقف کاذب باکسی، باکس نور مخفی، سقف کاذب پی وی سی، سقف کاذب تصویردار از انواع آن است.

نمی توان گفت که کدام نوع از آن، می تواند بهترین انتخاب باشد. در زمان بازسازی سقف کاذب باید با توجه به بودجه، نوع دکوراسیون و شرایط دیگر بهترین مدل را برای آن موقعیت انتخاب کرد. برای مثال اگر شما نوازنده سازی هستید، بهتر است برای کمتر کردن انتقال صدا به طبقه بالا، از سقف کاذب آکوستیک بهره ببرید.

بعضی از مدل های سقف کاذب از جنس چوب هستند. این مدل از سقف های کاذب می توانند گرما و زیبایی بی نظیری برای دکوراسیون شما ایجاد نمایند. این مدل از سقف را تا مدت 20 سال هم می توان نگهداری کرد. اما باید بدانید که در این مدت باید کارهایی هم برای نگهداری و رسیدگی به آن انجام دهید. برای انتخاب سقف کاذب چوبی بهتر است نوعی از آن را انتخاب کنید که نسبت به رطوبت مقاومت داشته باشد.

نکاتی برای بازسازی سقف کاذب

این سازه ها به صورت کامل پیش ساخته هستند و در کمترین زمان ممکن بر روی سقف مکان مورد نظر شما نصب می گردد. همین موضوع باعث می گردد این سازه پیش ساخته در هنگام نصب کمتر آسیب ببیند و به شکل استاندارد بر روی سقف اصلی نصب گردد. جابجایی این سقف ها به سادگی انجام می گردد. آن ها بدون احتیاج به خرابی به محل مورد نظر ارسال و بر روی سقف اصلی نصب می شوند. البته اگر لازم باشد بخشی از سقف کاذب را به منظور سهولت در جابجایی خراب کنید، این خرابی کاملا قابل جبران است.

بعد از مرحله بازسازی ساختمان می توانید بعضی از تاسیسات را در قسمت زیرین سقف کاذب قرار دهید. شما می توانید این سقف را به عنوان عایق گرما نیز در خانه خود داشته باشید تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند. بعضی از سقف های کاذب به عنوان عایق صدا هم کاربرد دارند. زندگی های آپارتمانی مشکلاتی مانند آلودگی صوتی هم به دنبال دارد. شما برای حفظ آرامش خودتان می توانید قسمت هایی از دیوار و سقف را با پوشش های آکوستیک بپوشانید. درست مانند کاری که سقف کاذب می تواند انجام دهد.

منبع: ویرا معماری
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 983

به "نکاتی برای بازسازی سقف کاذب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای بازسازی سقف کاذب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید