متلاشی شدن باند قطع درختان جنگلی در شیراز

به گزارش تور هند ارزان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مکوششی شدن باند عظیم قطع درختان جنگلی در شیراز با کوشش نیروهای یگان حفاظت آن اداره کل اطلاع داد.

متلاشی شدن باند قطع درختان جنگلی در شیراز

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ایسنا، عبدالحسن صمدنژاد شنبه 1 آذر به خبرنگاران گفت: با کوشش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در یک عملیات گشت و مراقبت پیچیده، شب گذشته اعضای باند عظیم قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط در شیراز شناسایی شه و با دستگیری آنان این باند مکوششی شد.

وی در تشریح جزییات این اقدام اضافه نمود: در پی انجام عملیات گشت و کنترل نامحسوس نیروهای منابع طبیعی در شهرستانهای جنگلی استان یک باند سازماندهی شده که با پوشش خودروهای سواری اقدام به حمل مقطوعات جنگلی و انتقال آن به یکی از باغات اطراف شیراز می کردند، شناسایی و در دام نیروهای منابع طبیعی گرفتار شدند.

صمدنژاد اضافه نمود: اعضای این باند درختان ارزشمند بلوط را با هدف تبدیل کردن مقطوعات به زغال از مناطق جنگلی شهرستانی های سپیدان، ممسنی ، رستم و حتی استان کهکیلویه و بویراحمد قطع نموده و به شکل ماهرانه ای در خودروهای سواری جاسازی و در باغی در نزدیکی شیراز انبار می کردند.

او ادامه داد: هدف بعدی اعضای این باند انتقال چوب آلات به مقصد کوره های زغال سیمکان جهرم بود که شب گذشته در دام نیروهای جان برکف منابع طبیعی گرفتار شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس میزان چوب آلات کشف شده را بیش از 10 تن برآورد کرد و گفت: مقطوعات پس از بارگیری و توزین به انبار منابع طبیعی منتقل و متهمان نیز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

صمدنژاد ضمن قدردانی از دستگاه قضایی بویژه دادستان عمومی و انقلاب شیراز که در این عملیات با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری داشتند، گفت: متخلفان قطع درختان ارزشمند جنگلی بدانند که گشت های نامحسوس یگان حفاظت منابع طبیعی در هر ساعت از شبانه روز در حال رصد و کنترل گلوگاه های استان بوده و هر گونه تحرکی از سوی قاچاقچیان و متخلفان را تحت نظر دارند.

او همچنین با هشدار جدی به سودجویان و قاچاقچیان درختان جنگلی، بیان نمود: بعضی سودجویان با خیال واهی سوء استفاده از شرایط قرنطینه اقدام به قطع و حمل چوب آلات درختان جنگلی می نمایند غافل از اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تعطیل بردار نیست و خادمان و حافظان منابع طبیعی منسجم تر از قبل در حال حفاظت از این گنجینه های ارزشمند طبیعی هستند.

صمدنژاد همچنین گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیدشیده شده سال جاری جریمه قطع درختان جنگلی 25 برابر افزایش پیدا نموده و امیدواریم با حمایت های خوب قضایی دست سودجویان و متخلفان از جنگل های استان کوتاه و فرایند تخلفات در این حوزه کاهش یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1423

به "متلاشی شدن باند قطع درختان جنگلی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متلاشی شدن باند قطع درختان جنگلی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید