صدور مجوز احداث کمپ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل

به گزارش تور هند ارزان، برای احداث و استقرار کمپینگ و چادر در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل مجوز صادر شد.

صدور مجوز احداث کمپ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل

ناصر محمودی، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، از صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر این استان خبر داد.

ناصر محمودی بیان کرد که در ارتفاع بالای سه هزار متر ساخت و ساز با توجه به لحاظ زیست محیطی ممنوع است، مجوزهای سرمایه گذاری صرفا برای استقرار کمپینگ و چادر صادر می شود.

وی در ادامه افزود:

به عنوان مثال در ارتفاع بالای سه هزار متر یک سازه کانکس پناهگاه دوم کوه سبلان است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی در پروژه های سرمایه گذاری قویا مورد تاکید بوده و در ارتفاعات نیز مطابق همین ضوابط عمل می شود گفت: اردبیل در ورزش کوهنوردی حرفه ای قابلیت های متعددی دارد و اداره کل با هدف رونق گردشگری زمستانی و در راستای تحقق زمستان بیدار اردبیل در پی رونق ورزش های زمستانی است.

محمودی از بهره برداری دو پیست اسکی دیگر تا پایان سال آینده خبر داد و شرح داد که بر همین اساس پروژه های سرمایه گذاری که با رعایت ضوابط و مقررات پیشنهاد شود، تا مرحله بهره برداری مورد حمایت است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص پروژه های سرمایه گذاری در دست احداث مرتبط با گردشگری زمستانی عنوان نمود که برای دو پیست اسکی مجوز احداث صادر شده و در مرحله ساخت هستند و یکی از این دو پیست اسکی در مجاورت پیست اسکی آلوارس سرعین و با نام آلوارس دو یا اوجور در حال احداث است و دیگری در ارتفاعات و مجاور آبدرمانی شابیل احداث می شود.

وی در پایان گفت:

هر دو پروژه در ارتفاع 2 هزار و 300 تا سه هزار متر احداث می شوند و تا پایان سال 98 و مطابق قول مساعد سرمایه گذار به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: کجارو / تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2077

به "صدور مجوز احداث کمپ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز احداث کمپ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید