سفر به شهر شیان چین ، دیدنی های شیان در چین

به گزارش تور هند ارزان، الکس مید می گوید:شهر شیان چین پر از مکان های هنری، خوراکی های خوشمزه، بتکده های زیبا و آثار باستانی از مبارزان سلحشور است، این منطقه هنوز بافت تاریخی خود را حفظ نموده است. زمان سفر به شهر شیان چین 15 ساعت و 10 دقیقه است. در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی دیدنی های شیان در چین...

سفر به شهر شیان چین ، دیدنی های شیان در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چرا باید از این شهر دیدن کنیم؟

این شهر پایتخت اصلی چین است که اولین امپراطوری و 13 سلسله قدرتمند چین در اینجا تشکیل شدند. شهر شیان، پایتخت استان شانشی بی نظیرترین آثار تاریخی را در کل جمهوری خلق چین داراست. علاوه بر این تاسیس چند دانشگاه خوب و عالی باعث شده است که ریشه های باستانی این شهر با فرهنگ جوانان مدرن همسو گردد.

در این شهر باید چه کار کنیم؟

بازدید از آثار باستانی و دیدنی های شیان در چین مربوط به جنگجویان سرخ و اسب هایشان جزو اولین گزینه های پیشنهادی برای همگان است. باستان شناسان بر این باورند که حدود 8000 سرباز همراه با اسب ها و ارابه ها، در اینجا به عنوان بخشی از قلمرو امپراطوری شیهانگ زندگی می نموده اند. تاکنون آرامگاه بسیاری از این افراد پیدا شده است. دیوارهای شهر شیان به سلسله مینگ در سال 1370 قمری بازمی گردند و چشم انداز قابل توجهی دارند، این دیوارها 14 کیلومتر طول، 12 متر ارتفاع و در قسمت هایی تا 18 متر عرضشان است. در سفر به شهر شیان چین، می توانید به دروازه جنوبی، یونگینگ، جایی که می توانید دوچرخه سواری کنید، بروید. شما باید حدود 2 ساعت را برای بازدید از برج ها و سایر قسمت های این بنا اختصاص دهید تا بهترین مناظر در کل شهر را مشاهده کنید. یکی از بهترین مکان هایی که می توانید از آن بازدید کنید، موزه هانیانگلینگ است که شامل آثاری از یک ارتش و وسایلشان می باشد. اینجا محل استقرار امپراطوری جیندوی نیز بوده است و مراسمات مهمی را در آن برگزار می کردند. در سراسر شهر شیان شما بتکده ها، باغ ها، گالری ها و برج های متعددی خواهید دید و اگر می خواهید در زمانی کوتاه از تمام این موارد دیدن نمایید بهتر است به موزه تاریخی شانشی بروید. در این موزه 370000 از اثار سلسله های مختلف مانند ارابه های برنزی، مهرها، سفال ها، طلا و نقره ها، نقاشی ها نگه دارای می گردد. جاده ابریشم تاثیر بسیاری در این شهر داشته است. علاوه بر این در این شهر شما آثاری از مسلمانان نیز مشاهده خواهید کرد مانند: مسجد جامع شیان که در خاورمیانه منحصر به فرد است. منطقه هنری این شهر در قسمت شرقی مکانی مناسب برای هواداران هنرهای معاصر است و همچنین شامل صنایع نساجی نیز می باشد.

در این شهر کجا اقامت کنیم؟

شهر شیان دارای هتل های مختلفی است که شما می توانید بر اساس بودجه و احتیاج خود یکی از آنها را انتخاب کنید، ولی توصیه می گردد که در هتل های معروف اقامت نکنید بلکه به هتل های تازه تاسیس و مالی تر بروید. سعی کنید حتما از باغ هنری سلسله تانگ نیز دیدن کنید، در اینجا ویژگی های مدرن با محیط سنتی باغ ترکیب شده است. بهترین مناظر را در اینجا می توانید مشاهده کنید. هتل زویوکه یکی دیگر از هتل های زبیای این منطقه است.

بهترین رستوران های شهر شیان کدامند؟

برای خوردن غذاهای منحصر به فرد به خیابان بیانمن مازلیم بروید، در اینجا انواع تولیدکننده های مواد غذایی از سرتاسر خاور میانه در حال ارائه خدمات هستند. همچنین در این شهر هر ساله یک فستیوال آشپزی برگزار می گردد که مربوط به سلسله تانگ است. یکی از بهترین رستوران های این منطقه رستوران دفاچانگ دامبلینگ است که در کنار برج بل واقع شده است. در این رستوران شما می توانید هر شکل و طعم خامه ای را که می توانید تصور کنید، پیدا کنید. این رستوران بزرگ، پر سر و صدا، اما بسیار سرگرم کننده است. یکی دیگر از مشهورترین رستوران ها، رستوران شیان است که منو آن شامل غذاهای گیاهی است. (8688 8653 29 86 00)

مشهور ترین غذای این رستوران گوشت قرمز گریل شده همراه با پوست است.

زمان در حال گذر است.

شما می توانید از روستای یوانجیکون که حدود یک ساعت با شیان فاصله دارد بازدید کنید. برای بار اول شما تجربه های فراموش نشدنی را به دست خواهید آورد. اطلاعاتی را درباره نحوه زندگی مردم در دوران مینگ و چینگ کسب می کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 419

به "سفر به شهر شیان چین ، دیدنی های شیان در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر شیان چین ، دیدنی های شیان در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید