راه اندازی پارک گردشگری فضایی در منطقه ها کویری کشور

به گزارش تور هند ارزان، سازمان فضایی ایران در منطقه ها کویری دره ستارگان، گندم بریان کرمان و تپه های مریخی دامغان و کاشان پارک گردشگری فضایی راه اندازی می نماید.

راه اندازی پارک گردشگری فضایی در منطقه ها کویری کشور

مرتضی براری، رئیس سازمان فضای ایران، گفت که برای جذب جهانگرد، پارک گردشگری فضایی در منطقه ها کویری قشم، کاشان، دامغان و کرمان ساخته می گردد.

براری در ادمه اضافه نمود:

این منطقه ها به عنوان مکان هایی شبیه به کره مریخ شناخته شده که به وسیله ناسا نیز به ثبت رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، برای اکتشافات فضایی، نجوم و رصد اجرام آسمانی، منطقه ها کویری ایران بستر مناسبی به شمار می رود.

سازمان فضایی ایران، راه اندازی پارک گردشگری فضایی در منطقه ها کویری دره ستارگان، گندم بریان کرمان و تپه های مریخی دامغان و کاشان را در دستور کار خود قرار داده است.

دره ستارگان قشم از دوران زمین شناسی سنوزوئیک به یادگار مانده و در سازمان یونسکو به عنوان بخشی از ژئو پارک جزیره قشم این دره به ثبت رسیده است و این مکان جزء عجایب هفت گانه جزیره قشم به شمار می رود.

گندم بریان یا ریگ سوخته مجتمع تپه هایی است پوشیده از گدازه های آتشفشانی به مساحت 480 کیلومتر مربع که در 80 کیلومتری شمال شهر شهداد در کویر لوت در استان کرمان واقع شده است. این منطقه در شرق رودخانه شور واقع شده است و به علت گرمای بسیار زیاد هوا حیاتی در آن وجود ندارد.

گندم بریان پوشیده از سنگ ها و گدازه های بازالتی سیاه رنگ آتشفشانی است و همین پوشش سیاه آتشفشانی موجب بالا رفتن شدید گرما در این منطقه می گردد. این منطقه پست ترین منطقه داخلی کشور ایران نیز محسوب می گردد.

تپه های مریخی شهرستان دامغان در چند نقطه واقع شده است که اصلی ترین آن ها در دهستان تویه رودبار در راستا روستای نمکه در 57 کیلومتری شمال دامغان و دیگری در نزدیکی روستای رشم در 130 کیلومتری جنوب دامغان قرار گرفته است.

منبع: کجارو / خبرگزاری صدا و سیما
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2107

به "راه اندازی پارک گردشگری فضایی در منطقه ها کویری کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پارک گردشگری فضایی در منطقه ها کویری کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید