جدال لشکر ناقص ایران با غول های وزنه برداری دنیا در عشق آباد

به گزارش تور هند ارزان، تیم ملی وزنه برداری با ترکیبی متفاوت و البته ناقص قرار است در مسابقات قهرمانی دنیا 2018 به جنگ تیم هایی برود که کوشش نموده اند با قدرت قدم در میدان رقابت بگذارند.

جدال لشکر ناقص ایران با غول های وزنه برداری دنیا در عشق آباد

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی وزنه برداری ایران، قهرمان سال گذشته دنیا در حالی قدم در میدان دنیای می گذارد که در مسیر آماده سازی اتفاقات ریز و درشتی را پشت سر گذاشت و در نهایت هم برخلاف انتظارات با لشکری ناقص به جنگ غول های وزنه برداری دنیا می رود. بعد از بازی های آسیایی، تیم ملی بلافاصله تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا 2018 از سر گرفت از همان ابتدا عنوان شد تیم ایران قرار است با ترکیب کامل در مسابقات دنیای شرکت کند و به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود است اما در همان ابتدا نبودن برخی مهرهای اصلی تیم نگرانی هایی را ایجاد کرد.

از بازنشستگی بهداد تا غیبت کیانوش و مصدومیت علی حسینی

با توجه به اینکه بهداد سلیمی در بازی های آسیایی با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و علی مرادی هم در حین بازی های آسیایی گفت، کیانوش رستمی به مسابقات دنیای نمی رود بنابراین معین شد ایران دو مهره اصلی خود را در مسابقات دنیای 2018 ندارد. از این رو برخواه به سمت استفاده از برخی نفرات جوان رفت اما در ادامه راه علی مکوندی از اردوی تیم ملی جدا شد و سعید علی حسینی هم به دلیل آسیب دیدگی تصمیم گرفت در مسابقات دنیای شرکت نکند تا معادله ترکیب تیم ملی ایران پیچیده تر از قبل گردد.

با توجه به اینکه نگاه برخواه بر روی اوزان 89، 96،102، 109 و 109+ کیلوگرم بود، بنابراین تصمیم گرفت با استفاده از نفرات جوان، در هر کدام از اوزان دو نفر را اعزام کند تا ترکیب تیم ملی (10نفر) کامل گردد. بنابراین همایون تیموری را هم بجای علی حسینی به اردو آورد و قرار شد حسین سلطانی در 73 کیلوگرم و رحمان اورامه در 96 کیلوگرم ذخیره باشند اما بازهم همه چیز آن طور که برخواه در نظر داشت پیش رفت و او با یک ترکیب اجباری روبرو شد.

ماجرای حذف سه وزنه بردار ایران توسط فدراسیون دنیای

با توجه به قانون کمیته آنتی دوپینگ فدراسیون دنیای، ورزشکارانی که قصد داشتند در مسابقات دنیای شرکت نمایند باید سه ماه قبل از حضور در این رقابتها به عنوان ورزشکار فعال معرفی می شدند تا در حوضچه آنتی دوپینگ قرار بگیرند اما به دلیل کامل نشدن دوره سه ماهه سه وزنه بردار ایران شانس حضور در این مسلبقات را از آنها گرفت و علیرضا سلیمانی، محمد زارعی و همایون تیموری که از نفرات اصلی تیم ملی بودند مجبور شدند به خانه برگردند. از این رو برخواه مجبور شد حسین سلطانی را وارد ترکیب اصلی تیم کند و با دو وزنه بردار کمتر یعنی 8 نفر راهی مسابقات دنیای گردد.

توضیحات نه چندان قانع نماینده دبیر فدراسیون وزنه برداری ایران

در این میان سوالات زیادی مطرح بود که چرا نام سه وزنه بردار ایران از سوی فدراسیون دنیای حذف شد که بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری در مورد این اتفاق مطرح نمود:شماری از ملی پوشان ما به دلایل مختلفی مانند مصدومیت، بازنشستگی و ...، به یک باره از فهرست تیم ملی خارج شدند و ما نیز به سرعت نفراتی را جایگزین آنها نموده و به فدراسیون بین المللی نیز گفتیم. متاسفانه سه نفر از نفرات جدید در فهرست اعلامی به فدراسیون بین المللی، کمتر از یک هفته تا سه روز برای پر کردن دوره 3 ماهه قرار دریافت در حوضچه آنتی دوپینگ، زمان کم داشتند و نتوانستند به حد نصاب مورد نظر برسند؛ البته تمامی آنها مورد آزمایش های دوپینگ در کشورمان قرار گرفته بودند که تمام مدارک آن نیز ارائه شد که بی تردید پاک هستند و مسئله ای در این زمینه ندارند.

البته توضیحات بیرانوند چندان قانع نماینده نبود و این مسئله جای بحث دارد چرا در لیست مقدماتی تعداد نفرات بیشتری به فدراسیون دنیای معرفی نشدند تا با نیامدن برخی از نفرات اصلی، نفرات دیگر را بدون مشکل جایگزین آنها نمایند. و دلیل اینکه اسامی نفرات بیشتری رد نشد چه چیز بوده است؟ واین سوالاتی است که فدراسیون وزنه برداری ایران باید نسبت آن پاسخگو باشد چراکه در این میان تنها ضضر این ماجرا متوجه تیم ملی و البته ملی پوشانی است که چندین ماه در تمرین کردند و در نهایت مجبور به بازگشت به خانه شدند.

در هر حال کاروان ایران از روی ناچاری با 8 وزنه بردار راهی مسابقات دنیای شد و از روز یک شنبه هفته جاری هم اولین وزنه بردار ایران روی تخته مسابقات می رود. از آنجا که سال جاری کشورهایی هم که محروم بوده اند نظیر قزاقستان، روسیه، بلاروس، چین در مسابقات شرکت نموده اند، بنابراین انتظار می رود شاهد رقابت جذابی باشیم و باید دید ایران با این لشکر ناقص قرار است چه نتایجی را در ترکمنستان رقم بزند. در ادامه نگاهی به نفرات تیم ملی می اندازیم:

دسته 73 کیلوگرم: حسین سلطانی

سلطانی 19 ساله است و برای نخستین مرتبه قهرمانی بزرگسالان دنیا را تجربه خواهد نمود. نکته جالب در مورد سلطانی این است از آنجا که قرار نبود به مسابقات دنیای برود، چند روز پیش در قهرمانی جوانان ایران وزنه زد اما پس از اینکه معین شد سه وزنه بردار ایران نمی توانند به مسابقات دنیای برونند، سلطانی هم مسافر ترکمنستان شد.

کادرفنی در مسابقات دنیای بر روی امتیاز سلطانی حساب نموده اند تا به تیم برای کسب سکو یاری کند.

مهمترین عناوین آسیایی و دنیای:

- نایب قهرمان جوانان دنیا 2018

- نایب قهرمان نوجوانان دنیا 2016

- قهرمان جوانان آسیا 2018

- نفر سوم جوانان آسیا 2017

دسته 89 کیلوگرم: عارف خاکی

این وزنه بردار 20ساله همانند سلطانی برای نخستین مرتبه قرار است روی تخته بزرگسالان دنیا برود. خاکی در گروه B وزنه می زند. کادرفنی در مورد خاکی هم بر روی امتیازی که به دست می آورد حساب باز نموده اند.

خاکی قرار بود در این وزن همراه با محمد زارعی باشد که با پذیرفته نشدن نام زارعی، تنها نماینده ایران در این دسته خواهد بود.

مهمترین عناوین آسیایی و دنیای:

-نایب قهرمان جوانان آسیا 2018

-نفر سوم جوانان آسیا 2016

او در رده جونان دنیا مدال کسب ننموده است.

دسته 96 کیلوگرم: امیر حقوقی

حقوقی 24 ساله است یکبار به مسابقات قهرمانی آسیا 2015 اعزام شده که در آن مسابقات هم موفق به کسب مدال شد.

او برای نخستین مرتبه روی تخته بزرگسالان دنیا می رود.

سهراب مرادی، امید اول ایران

ایران در 96 کیلوگرم علاوه بر حقوقی، سهراب مرادی را هم دارد که مدعی عنوان قهرمانی است. با توجه به نوار پیروزی های مرادی که از المپیک ریو تاکنون داشته، تمام نگاه ها به سمت او است تا در ترکمنستان هم بتواند مدال خوش رنگ طلا را بگیرد و البته رکورد های جدید دنیا را بشکند و در وزن جدید هم برای خود آقایی کند.

با توجه به اینکه رکوردهای دنیا برای این وزن، 185 یک ضرب، 225 دوضرب ومجموع 401 کیلوگرم اعلام شده بنابراین باید منتظر رکودشکنی های این وزنه بردار باشیم. اصلی ترین حریف مرادی، تیان تائو چینی است که پیش از این در دسته 85 کیلوگرم رقیب کیانوش رستمی بود و نقره المپیک ریو را در کارنامه دارد.

مهمترین عناوین آسیایی و دنیای:

-قهرمان المپیک 2016

-قهرمان دنیا 2017

-نفر سوم جوانان دنیا 2008

-قهرمان بازی های آسیایی2018

-قهرمان بازی های داخل سالن آسیا2017

-قهرمان آسیا 2012

-قهرمان آسیا2009

-نفر سوم آسیا 2008

-رکورد یک ضرب(189)، دوضرب (233) و مجموع دنیا(417) در دسته 94 کیلوگرم

دسته 102 کیلوگرم:رضا بیرالوند

این وزنه بردار 21ساله پیش از این قرار بود در 96 کیلوگرم در کنار سهراب مرادی وزن بزند اما پس از اینکه معین شد ایلیا ایلین در مسابقات دنیای وزنه نمی زند، به 102 کیلوگرم آمد تا شانس خود را برای رسیدن به طلا در این وزن امتحان کند.

اوهم برای اولین بار است به مسابقات بزرگسالان دنیا اعزام می گردد.

-مهمترین عناوین آسیایی و دنیای:

-قهرمان جوانان دنیا 2017

-نفر سوم جوانان دنیا 2016

-قهرمان جوانان آسیا 2016

-قهرمان نوجوانان آسیا 2014

علی هاشمی و در انتظار دفاع از قهرمانی سال گذشته خود

هاشمی 27ساله که سال گذشته توانست در دسته 105 کیلوگرم قهرمان دنیا گردد، برای سال جاری تصمیم گرفت در یک وزن غیر المپیکی وزنه بزند. او وزنه بردار سرسختی است بنابراین این انتظار هست که بتواند برای دومین سال پیاپی روی سکوی قهرمانی دنیا قرار گیرد. مهمترین رقبای هاشمی، بیرالوند هموطنش، چوماک اوکراینی و الکساندر زایچیکوف قزاقستانی دارنده مدال برنز المپیک ریو هستند.

-مهمترین عناوین آسیایی و دنیای:

-قهرمان دنیا 2017

-نفر سوم بازی های آسیایی 2018

-نایب قهرمان بازی های داخل سالن آسیا2017

-نفرسوم قهرمانی آسیا2017

-قهرمان آسیا 2016

-نفر سوم قهرمان آسیا 2015

دسته 109 کیلوگرم: محمدرضا براری، ناکامی بازی های آسیایی را جبران می نماید؟

براری 30ساله، همانند سهراب مرادی میدان های مختلفی را تاکنون تجربه نموده اما در کسب مدال مجموع دنیا ناکام بوده است. براری مدتی پیش در بازی های آسیایی2018 وزنه زد و از شانس های مسلم مدال محسوب می شد اما در کمال ناباوری اوت کرد و از دستش از کسب مدال کوتاه ماند. اکنون این فرصت را دارد تا در مسابقات دنیای بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به مدال امتحان کند.

البته این وزنه بردار کار سختی را در پیش رو دارد چراکه ترافیک مدعیان در این وزن زیاد است و اوبرای رسیدن به مدال باید با چهره هایی چون روسلان نورالدینوف ازبک قهرمان المپیک ، سیمون مارتیروسیان ارمنی نایب قهرمان المپیک، آندری آرامنائوازبلاروس قهرمان المپیک2008 رقابت کند.

-مهمترین عناوین آسیایی و دنیای:

-مدال برنز دوضرب قهرمانی دنیا2013

-قهرمان آسیا2017

-قهرمان آسیا 2016

-قهرمان بازی های کشورهای اسلامی2017

دسته 109+ کیلوگرم: علی داودی 19ساله در محاصره غول های دنیا

داودی هنوز یک سال دیگر در رده جوانان باید وزن بزند. او قرار است در این سن رقابت با نفراتی چون لاشا تالاخادزه گرجستانی، روسلان آلبگوف روس، گور میناسیان ارمنی، مرت سیم استونیایی و رستم جانگبایف ازبک را تجربه کند.

هدفی که برای داودی در نظر گرفته شده کسب امتیاز خوب و البته شکستن رکورد جوانان دنیا است.

رکورد جوانان دنیا در دسته فوق سنگین 186 یک ضرب، 221 دوضرب و مجموع 407 کیلوگرم است از این داودی از شانس زیادی برای شکستن این رکوردها برخوردار است.

داودی چند ماه پیش با رکورد 192 یک ضرب، 227 دوضرب و مجموع 419 کیلوگرم قهرمان جوانان دنیا شده بود.

-مهمترین عناوین آسیایی و دنیای:

-قهرمان جوانان دنیا2018

-دارنده مدال نقره یک ضرب جوانان دنیا 2017

-قهرمان نوجوانان دنیا 2016

-قهرمان نوجوانان آسیا 2016

برنامه رقابت نمایندگان ایران: (ساعت مسابقات به وقت تهران است).

حسین سلطانی

گروه Aدسته 73 کیلوگرم: 13آبان، ساعت 18 و 30 دقیقه

عارف خاکی

گروه B دسته 89 کیلوگرم: 15 آبان، ساعت 13 گروه A ساعت 18 و 30 دقیقه

سهراب مرادی و امیر حقوقی

گروه A دسته 96 کیلوگرم: 16 آبان، ساعت 16

علی هاشمی و رضا بیرالوند

گروه A دسته 102 کیلوگرم: 17 آبان، ساعت 18 و 30 دقیقه

محمدرضا براری

گروه A دسته 109 کیلوگرم: 18 آبان، ساعت 16

علی داودی

گروه A دسته 109+ کیلوگرم: 19 آبان، ساعت 16

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 97

به "جدال لشکر ناقص ایران با غول های وزنه برداری دنیا در عشق آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال لشکر ناقص ایران با غول های وزنه برداری دنیا در عشق آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید