جاذبه های کمتر معرفی شده دهلی (هند کوچک)

به گزارش تور هند ارزان، 3 جاذبه دیدنی دهلی هند

دهلی یکی از بزرگترین و معروفترین شهرهای کشور هند است و پایتخت این کشور همچنین یکی از پر بازدیدترین شهرهای جهان توسط توریست ها بوده است. در واقع لقب هندوستان کوچک که به این شهر داده اند برای آن بسیار مناسب است چون انگار تمام هند را فشرده نموده اند و در این شهر گنجانده اند. دهلی دیدنی های زیادی دارد که ممکن است راجع به آنها زیاد خوانده باشید اما جاهای زیبایی در هند وجود دارد که علیرغم اهمیتی که دارند شاید کمی به آنها کم لطفی شده است. در اینجا می خواهیم 3 نمونه از این جاذبه های کمتر دیده شده را معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

جاذبه های کمتر معرفی شده دهلی (هند کوچک)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

1- دروازه هند

سمبلی از دهلی دقیقا در قلب شهر قرار گرفته، این بنای یادبود گرانیتی در سال 1931 ساخته شده است و مربوط به یک سرباز هندی است که در جنگ جهانی اول کشته شده است. در اطراف این دروازه، پارک و بلوار بزرگی واقع شده است که تمام این منطقه را به یک جاذبه توریستی تبدیل نموده اند. دروازه هند، غروب های زیبایی دارد.

چرا باید به اینجا برویم؟

رفتن به این مکان و احترام به سربازهایی که در راه کشورشان جانشان را فدا نموده اند، ارزش زیادی برای مردم هند دارد و در روزهای تعطیل محل تجمع افراد محلی است. رفتن به این مکان علاوه بر اینکه شما را با یکی از مکان های محبوب در هند آشنا می نماید، فرصت این را هم می دهد که با افراد محلی از نزدیک گفتگویی داشته باشید.

2- قلعه سرخ

تاریخچه ساخت این قلعه عظیم به سال 1648 بر می گردد و هنوز هم به عنوان یکی از پیروز ترین معماری های هند از آن یاد می گردد. این قلعه برای تکریم پادشاهان مغول ساخته شده بود و امروزه یکی از بهترین جاذبه های دیدنی تاریخی هند محسوب می گردد.

3- مجموعه قطب

این مناره بلند بالا از جنس مرمر و سنگ های سرخ است و به عنوان بلندترین مناره هند شناخته می گردد. مناره قطب به دستور یکی از سلاطین سلسله غوری در سال 1199 بنیان گذاری شده است و ساخت آن در حدود 200 سال طول کشید و بالاخره در سال 1316 به انتها رسید. 52 سال بعد رعد و برقی مستقیما به این مناره زد و در نتیجه باعث آسیب دیدن آن شد که فیروزشاه و اسکندر لودی آن را مدتی بعد دوباره مرمت کردند. بسیاری این مناره را شبیه منار جام در کشور افغانستان می دانند که همینطور هم هست و در واقع به تقلید از آن، ساخته شده است. این منار دارای 5 طبقه است که در فاصله هر طبقه، ایوانی قرار گرفته است.

اگر به معماری هندو- اسلامی علاقه داشته باشید، دیدن منار قطب می تواند برایتان جالب باشد.

چرا به اینجا برویم؟

این منار علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های مهم تاریخی دهلی و کشور هند است، یکی از مناطق پر بازدید توریست ها هم هست. علاوه بر این عاشقان سبک های معماری اسلامی هندی این مناره را بنایی الهام بخش می دانند. اما دلیل اینکه به آن مجموعه می گویند این است که این منار خود در مجموعه ای تاریخی قرار گرفته، مجموعه ای که شامل چند بنای باستانی و قرون وسطایی دیگر هم هست. بنابراین فرصت خوبی را به دست می دهد تا با چند سازه قرون وسطایی دهلی هم آشنا شوید.

دسترسی به این بنا با وسایل حمل و نقل عمومی و مخصوصا مترو خیلی راحت است.

منبع: placestoseeinyourlifetime.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 546

به "جاذبه های کمتر معرفی شده دهلی (هند کوچک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های کمتر معرفی شده دهلی (هند کوچک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید