تظاهرات مردم کبک در اعتراض به اعمال خشونت از سوی پلیس

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: مردم ایالت کبک در شرق کانادا در اعتراض به اعمال خشونت از سوی مأموران پلیس در این کشور، دست به برپایی تظاهرات زدند.

تظاهرات مردم کبک در اعتراض به اعمال خشونت از سوی پلیس

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ حدود 500 نفر از مردم شهر مونترال کانادا با تجمع در خیابان های این شهر در هفدهمین سالگرد مراسم ضداعمال خشونت از سوی پلیس، شرکت کردند.

پلیس کانادا نیز سعی کرد با استفاده از اسب و اسپری فلفل مردم تظاهرات نماینده را متفرق کند. گزارش های اولیه نیز حاکی است تعدادی از مردم در این تظاهرات از سوی مأموران پلیس دستگیر شده اند.

یکی از تظاهرات نمایندگان در این رابطه به پرس تی وی گفت: حتی پیش از شروع این تظاهرات نیز مأموران پلیس بدون هیچ دلیل روشنی به سوی مردم یورش می بردند و با شروع هرج ومرج این بهانه را پیدا کردند که با باتون و سایر سلاح های خود به جان مردم بیفتند.

بسیاری بر این باورند که بدترین اقدامات خشونت آمیز در جریان مراسم های مختلف در شهر مونترال از سوی مأموران پلیس و نه تظاهر نمایندگان، صورت می گیرد.

یک معترض دیگر کانادایی نیز توضیح داد: مأموران پلیس همواره بی هیچ دلیلی دست به اعمال خشونت می زنند، ما تنها در خیابان راه می رویم ولی این نیروهای پلیس هستند که همواره حالت تهاجمی به سوی تظاهر نمایندگان دارند.

پلیس کانادا همچنین متهم به تجاوز و سوء استفاده از زنان بومی این کشور شده است. در گزارش دیدبان حقوق بشر که 13 فوریه منتشر شد، اسنادی وجود دارد که نشان می دهد تعداد زیادی از زنان و دختران بومی در ایالت بریتیش کلمبیا از نوع برخورد پلیس با خود، احساس ترس و نگرانی دارند.

در این گزارش همچنین به اتهامات پلیس کانادا در مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی زنان و دختران بومی کانادا اشاره شده است. پلیس کانادا همچنین از زور برای مقابله و برخورد با دانشجویان ایالت کبک استفاده نموده است. دانشجویان ایالت کبک از فوریه 2012 میلادی تاکنون در اعتراض به افزایش هزینه های تحصیلی تظاهرات می نمایند و از مقام های دولتی خواهان کاهش هزینه های تحصیلی خود هستند.

بعضی از دانشجویان تظاهرنماینده در این مدت نیز با خشونت پلیس روبه رو شده اند و تعدادی از آنان در جریان درگیری با پلیس بازداشت شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 261

به "تظاهرات مردم کبک در اعتراض به اعمال خشونت از سوی پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم کبک در اعتراض به اعمال خشونت از سوی پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید