تسلا 75 درصد از بیت کوین های خود را فروخت

به گزارش تور هند ارزان، شرکت تسلا گزارش مالی فصل دوم 2022 خود منتشر کرد که بر اساس اطلاعات مندرج شده در آن، این شرکت 75 درصد از بیت کوین های خود را تنها یک سال پس از خرید فروخته است. این شرکت سازنده خودروهای الکترونیکی همچنین اعلام نمود که این فروش 936 میلیون دلار به ترازنامه این شرکت در سه ماهه دوم سال 2022 اضافه کرده است.

تسلا 75 درصد از بیت کوین های خود را فروخت

باید اشاره کنیم که شرکت تسلا در ابتدای سال 2021 حدود 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین در رنج قیمتی 23 تا 27 هزار دلار سرمایه گذاری کرد. به گزارش CoinDesk، در بحبوحه رکود گسترده در بازارهای ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین در اواسط ژوئن به زیر 17700 دلار سقوط کرد. گزارش اقتصادی سه ماهه دوم 2022 تسلا همچنین نشان می دهد که این شرکت با تورم، اوضاع نابسامان اقتصادی و زمستان ارزهای دیجیتال دسته و پنجه نرم می کند.

این اولین باری نیست که تسلا بیت کوین های خود را می فروشد. این شرکت همچنین در سال 2021، با قیمتی حدود 101 میلیون دلار بخشی از بیت کوین های خود را به فروش رساند. تسلا در گزارش خود نیز اعلام کرد که ارزش دارایی های دیجیتال به جای مانده اش 218 میلیون دلار است که در سه ماهه گذشته این میزان حدود 1.2 میلیارد دلار گزارش شده بود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مفسر برجسته ارزهای دیجیتال این شرکت بوده است. تسلا در حالی 75 درصد از بیت کوین های خود را فروخت، که ایلان ماسک پیش تر در گفت وگو با جک دورسی تاکید کرده بود که این شرکت و اسپیس اکس قصد فروش موجودی بیت کوین خود را ندارند.

ماسک در این باره توضیح داد: دلیل اینکه ما تعدادی از بیت کوین خود را فروختیم این بود که مطمئن نبودیم قرنطینه های کووید 19 در چین چه زمانی کاهش می یابد. بنابراین، برای ما مهم بود که با توجه به عدم قطعیت قرنطینه های کووید در چین، شرایط نقدینگی خود را به حداکثر برسانیم. مدیرعامل تسلا اما در ادامه گفت که این شرکت آماده افزایش ذخایر بیت کوین خود در آینده است و فروش سه ماهه دوم نباید به عنوان قضاوت منفی درمورد بیت کوین های این شرکت تلقی شود.

منبع: WSJ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2189

به "تسلا 75 درصد از بیت کوین های خود را فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا 75 درصد از بیت کوین های خود را فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید