تاکسی هوایی ولوکوپتر تا سال 2023 در آسمان سنگاپور به پرواز درمی&zwnjآید

به گزارش تور هند ارزان، استارتاپ ولوکوپتر از راه‌اندازی خطوط تاکسی هوایی با هواگردهای شهری خود در سنگاپور تا سال 2023 میلادی خبر داده و بلیت نخستین پروازهای آن را هم فروخته است.

تاکسی هوایی ولوکوپتر تا سال 2023 در آسمان سنگاپور به پرواز درمی&zwnjآید

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور ارزان از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

اگرچه خودروهای پرنده که یکی از همیشگی‌ترین و به ظاهر غیرممکن‌ترین رویاهای بشر هستند، به روشی که تصور نموده‌ایم عمومی نخواهد شد، اما به‌زودی تاکسی‌های هوایی در شکل چندروتوره‌های سرنشین‌دار هیبریدی را در شهرها خواهیم دید.

  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی در ایران

چندین شرکت عظیم و بعضی از شرکت‌های کوچکتر در حال کار بر روی هواگردهای شهری الکتریکی یا eVTOL ها (پرنده‌هایی الکتریکی با نشست و برخاست عمودی) با هدف بهبود جابه‌جایی شهری با یک وسیله حمل‌ونقل مناسب برای محیط‌های شلوغ شهری هستند. استارتاپ آلمانی ولوکوپتر (Volocopter) هم یکی از این شرکت‌هاست که طبق اعلام اخیر آن‌ها، پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته است.

در حالی که شرکت‌هایی مانند هیوندای که مشغول توسعه هواگردهای شهری هستند، چشم‌انداز دهه آینده را درنظر گرفته‌اند، ولوکوپتر به‌اندازه‌ای پیشرفت داشته که با اطمینان سال 2023 میلادی را برای شروع تاکسی هوایی خود در سنگاپور اعلام نموده است. این شرکت از حمایت شورای توسعه مالی سنگاپور (EDB) و سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور (CAAS) هم برخوردار است و این مهلت تا 2023 را به دریافت گواهینامه از نهادهای اروپایی و سنگاپوری می‌پردازد.

طبق اعلام این شرکت، نخستین پروازهای ولوسیتی (VoloCity) طی دو یا سه سال آینده انجام می‌شوند و به پروازهای گردشگری بر روی آب‌های جنوبی این کشور اختصاص خواهد داشت.

در اعلامیه ولوکوپتر از سطح اطمینان هواگرد ساخت این شرکت چیزی بیان نشده است. در عین حال بلیت نخستین پروازهای این شرکت با قیمت 300 یورو دردسترس قرار گرفته و همه آن به فروش رسیده است. نکته حائز اهمیت این است که اگرچه این بلیت قیمت بسیار زیادی ندارد، اما باز هم بالاست و با رفتن شرکت‌ها به سمت ارائه خدمات تجاری، احتیاج به معین استانداردهای جابه‌جایی هوایی شهری حس می‌شود.

  • تأکید بویینگ و ایرباس بر لزوم به‌روزرسانی مدیریت حمل‌ونقل هوایی

هواگرد شهری ولوسیتی (VoloCity) یکی از کوچکترین و پایه‌ای‌ترین هواگردهای شهری الکتریکی در حال توسعه است. این وسیله نقلیه با 9 بسته باتری و 18 موتور ساخته شده است که می‌تواند با حداکثر سرعت 110 کیلومتر بر ساعت تا 35 کیلومتر پرواز کند. بدین ترتیب نخستین مسافران آن نمی‌توانند سفری طولانی را با آن تجربه نمایند.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از پرواز هواگرد شهری الکتریکی ولوسیتی شرکت ولوکوپتر بر فراز سنگاپور

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1409

به "تاکسی هوایی ولوکوپتر تا سال 2023 در آسمان سنگاپور به پرواز درمی&zwnjآید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی هوایی ولوکوپتر تا سال 2023 در آسمان سنگاپور به پرواز درمی&zwnjآید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید