برترین فیلم های جنگی غیرانگلیسی که باید دیدن کنید

به گزارش تور هند ارزان، وقتی نام فیلم های جنگی مطرح می گردد، بیشتر طرفداران سینما به فیلم های کارگردان هایی مانند استیون اسپیلبرگ و الیور استون توجه می نمایند. اما واقعیت آن است که تنها کارگردانان آمریکایی نیستند که به ساخت فیلم های جنگی مشغول هستند. کارگردان هایی در اروپا هم وجود دارند که ساخت فیلم های جنگی لازم را می دانند. آن ها با ساخت فیلم های جنگی غیرانگلیسی کوشش می نمایند تا روایت خودشان از این پدیده شوم غیرانسانی را روایت نمایند.

برترین فیلم های جنگی غیرانگلیسی که باید دیدن کنید

در ادامه به معرفی برترین فیلم های جنگی غیرانگلیسی که باید دیدن کنید، می پردازیم.

Come and See | بیا و دیدن کن

نمره منتقدان: 97 از 100

این فیلم را باید برترین فیلم جنگی غیرانگلیسی تاریخ سینما دانست. شاهکار به یادماندنی الم کلیموف فیلمی تلخ و گزنده است که دیدنی چندباره آن خالی از لطف نیست. این فیلم نگاه دیدنگر به فیلم های جنگی را تغییر می دهد و البته که برای مدت ها در فکر او به اسم یک ساخته ارزشمند باقی می ماند. فیلم بیا و دیدن کن فیلمی صریح و بدون تعارف است که واقعیت های درگیری با جنگ را به برترین شکل ممکن به دیدنگر نشان می دهد. اگر قصد دارید تعدادی از برترین فیلم های جنگی انگلیسی یا غیرانگلیسی را دیدن کنید شاید بهتر باشد این فیلم را در اولویت های آخر قرار دهید. چون دیدنی این فیلم سلیقه دیدنگر را تکان می دهد.

داستان فیلم درباره نوجوانی بلاروسی است که برای جنگیدن با نازی ها به جنبش مقاومت بلاروس در جنگ دنیای دوم اضافه می گردد. واقعیت ماجرا آن است که فیلم بیا و ببین فیلمی خشن و خونین است که بسیاری از دیدنگران سینما را اذیت می نماید.

Downfall | سقوط

نمره منتقدان: 77 از 100

فیلم سقوط یکی از معدود عناوین این فهرست لقب می گیرد که به وسیله سینماگران آلمانی ساخته شده است. با این حال باز هم با اسمی تحسین برانگیز و تاثیرگذار روبرو هستیم که نشان می دهد بسیاری از مردم آلمان از گفتن حقیقت درباره پیشوای پیشین کشورشان امتناع نمی نمایند. این فیلم در سال 2004 در آلمان اکران شد و شاید مشهورترین ساخته سینمای آلمان درباره تاریخ آلمان نازی باشد که حتی نامزد جایزه اسکار برترین فیلم غیرانگلیسی زبان هم شد. بسیاری از رسانه های مشهور دنیا فیلم سقوط را یکی از برترین فیلم های تاریخی سینما می دانند.

این فیلم روایتگر روزهای آخر حکومت نازی ها می گردد و از زبان منشی شخصی هیتلر، تراودل یونگه داستان خود را پیش می برد. در فیلم سقوط می توانید آخرین ساعات حکومت آلمان نازی را با جزییات مثال زدنی دیدن کنید.

Look Whos Back | ببین کی برگشته

نمره منتقدان: 71 از 100

شاید ببین کی برگشته طعنه آمیزترین فیلمی باشد که آلمانی ها درباره تاریخ کشور خود ساخته اند. تنها کافی است شناخت اندکی از داستان فیلم به دست آورید تا مطمئن شوید چرا لقب طعنه آمیزترین برای ببین کی برگشته انتخاب درستی به نظر می رسد. این فیلم کمدی که در سال 2014 در آلمان اکران شد درباره بازگشت هیتلر به دوران معاصر ساخته شده و نشان می دهد که پیشوای فاشیست های آلمان ناگهان از خواب ابدی بیدار می گردد و خودش را در دنیای مدرن آلمان پیدا می نماید.

در نگاه نخست به نظر می رسد ما با فیلمی کمدی روبرو هستیم اما واقعیت این است که فیلم ببین کی برگشته حقایق تلخ و مهمی از تاریخ آلمان را به تصویر می کشد که شاید شرح دادن آن ها بدون تضاد تاریخی فیلم غیرممکن باشد. این فیلم جنگی و متفاوت یکی از آثار مجذوب کننده غیرانگلیسی سینمای دنیا در سال های اخیر لقب می گیرد.

April 9th | نهم آوریل

نمره منتقدان: 66 از 100

استودیوهای سینمایی آمریکا و سینماگران آلمان در روایت های گوناگون از تاریخ حکومت نازی فیلم های متعددی ساخته اند. اما یکی از فیلم های متفاوت این فهرست اسمی محصول کشور دانمارک است. فیلم نهم آوریل در سطح و میزان سینمای دانمارک کوشش می نماید تا یکی از روزهای تاریخی این سرزمین صلح طلب و دورافتاده را به تصویر بکشد؛ نهم آوریل 1940. روزی که خورشید هم گام با نیروهای آلمان به سرزمین دانمارک یورش برد. هیتلر برای حکومت بر اروپا هیچ محدودیتی نداشت و دانمارک هم یک سرزمین آسان برای فتح به نظر می رسید. فیلم نشان می دهد که چگونه سربازان معمولی دانمارک که هیچ شناختی از جنگ و تسلیحات نظامی نداشتند، کوشش کردند تا مانع نفوذ ارتش شکست ناپذیر آلمان به خاک کشور خود باشند.

در دهه 40 میلادی دانمارک حتی وسایل نقلیه قدرتمندی هم درون ارتش خود نداشت و بیشتر سربازان این کشور با دوچرخه آماده رزم می شدند. تضاد ترسناک قدرت دو کشور آلمان و دانمارک در آن روزها به خوبی در فیلم نهم آوریل به تصویر کشیده شده است. این فیلم یکی از ارزشمندترین فیلم های جنگی غیرانگلیسی تاریخ سینما لقب می گیرد.

Life Is Beautiful | زندگی زیباست

نمره منتقدان: 59 از 100

نمره ای که منتقدان برای فیلم زندگی زیباست در نظر گرفته اند برای بسیاری از دیدنگران این فیلم عجیب به نظر می رسد. چراکه این فیلم بدون هیچ تردیدی یکی از برترین فیلم های جنگی غیرانگلیسی تاریخ سینما است. زندگی زیباست به وسیله کارگردان و بازیگر ایتالیایی، روبرتو بنینی، کارگردانی شده و محصولی از سینمای ایتالیا لقب می گیرد. بنینی به لطف کارگردانی و هنرنمایی در این فیلم پیروز شد تا جایزه برترین بازیگر نقش اول مرد آموزشگاه اسکار را دریافت کند. زیبایی تحسین برانگیز این فیلم ضدجنگ آن را به یکی از به یادماندنی ترین و ارزشمندترین عناوین سینمای ایتالیا تبدیل نموده است.

داستان فیلم زندگی زیباست درباره مردی یهودی است که در میانه جنگ دنیای دوم کوشش می نماید تا با رویاپردازی و شوخ طبعی به خانواده اش یادآوری کند که زندگی هنوز هم ادامه دارد و انسان باید رو به جلو حرکت کند. پیغام های انسان محبت آمیز و تحسین برانگیز این فیلم تا مدت ها در فکر دیدنگر می ماند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1906

به "برترین فیلم های جنگی غیرانگلیسی که باید دیدن کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین فیلم های جنگی غیرانگلیسی که باید دیدن کنید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های جنگی غیرانگلیسی که باید دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید