برترین بازی های مستقل ایکس باکس گیم پس؛ استودیوهای کوچک، خلاقیت های بزرگ

به گزارش تور هند ارزان، اگر شما با سرویس گیم پس (Game Pass) مایکروسافت آشنا باشید، می دانید که یکی از برترین پلتفرم ها برای عناوین ایندی (Indie) است. این سرویس با فضای خوبی که در اختیار این سازندگان قرار می دهد باعث می شوند تا عناوین آن ها نیز محبوب شوند. اگر هم دقت کنید در فهرست بازی های گیم پس تعداد زیادی عنوان ایندی وجود دارد. قطعاً همه عناوین موجود در گیم پس خوب نیستند و در این میان تعدادی بازی وجود دارند که کیفیت زیادی ندارند.

برترین بازی های مستقل ایکس باکس گیم پس؛ استودیوهای کوچک، خلاقیت های بزرگ

در ابتدا باید بگوییم که بازی ایندی چیست. بازی ایندی به این معنا است که یک استودیوی بزرگ آن را نساخته و تعداد سازندگان آن نیز بسیار کم است. در اصل ایندی تنها به شرایط سازنده وابسته است. به همین خاطر عناوین ایندی در سبک های زیادی وجود دارند. دنیای بازی های این سبک نیز بسیار گسترده است. به حدی که در هر فروشگاه اینترنتی شما یک بخش جدا را می بینید که به سبک ایندی اختصاص داده شده است. برترین پلتفرم ایندی قطعاً کامپیوتر است. با اینحال مایکروسافت کوشش نموده تا سرویس گیم پس را پذیرای عناوین ایندی کند. با اینکار بستر بهتری در اختیار سازندگان این عناوین قرار خواهد گرفت.

حال اگر شما هوادار سبک ایندی هستید و از اشتراک گیم پس هم استفاده می کنید، این متن مخصوص شماست. در اینجا ما کوشش کردیم تا برترین بازی های ایندی گیم پس را به شما نشان دهیم. پس با ما همراه باشید.

14. استاردو ولی (Stardew Valley)

سبک: شبیه ساز کشاورزی

سازنده: کانسرند ایپ (Concerned Ape)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 60 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 1 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

استاردو ولی به حدی بزرگ شده، که دیگر سخت است آن را یک عنوان ایندی خطاب کنیم. با اینحال این بازی در ابتدا به وسیله تعداد کمی از افراد ساخته و بودجه بسیار کمی نیز داشته است. در اصل این بازی باعث می گردد تا شما برای مدت کوتاهی از هیاهوی شهری دور شده و با آرامش بازی کنید. چیزی که باعث شد استاردو ولی پیروز عمل کند، گیم پلی آن بود. شما در این بازی باید زمین کشاورزی خود را مدیریت می کردید. نکته اینجاست که ارتباط با مردم نیز به شدت اهمیت دارد.

حتی قسمت جالب ماجرا این است که در استاردو ولی شما می توانید با دشمنان مبارزه نموده و حالت اکشن و نقش آفرینی نیز دارد. بازی در کل بسیار طولانی است و قسمت هیجان انگیز ماجرا این است که محتوای بسیار زیادی دارد. به همین خاطر تا ساعت ها شما را مشغول خواهد نمود.

13. سوپر لیمینال (Superliminal)

سبک: اول شخص پازل

سازنده: پیلو کستل (Pillow Castle)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: 3 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 11 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

یکی از نکات مثبت سبک ایندی این است که شما عناوین بسیار خلاقانه ای را در آن پیدا خواهید کرد. سوپرلیمینال یکی از مثال های خوب از این مورد است. این بازی قطعاً به شما حس یک عنوان ایندی را می دهد. سازندگان سوپرلیمینال ایده های تکراری را کنار گذاشته و یک بازی کاملاً تازه را خلق نموده اند. در این بازی شما با تغییر دادن دیدگاهتان پازل ها را حل می کنید. به این معنا که باید در اتاق جابجا شده و سعی کنید پازل را با یافتن آن حل کنید.

به طول کلی شرح بازی بسیار سخت بوده و باید حتماً آن را تجربه کنید. به طور کلی به این بازی بی توجهی زیادی شده است. به همین خاطر سوپرلیمینال چندان شناخته شده نیست. بازی کوتاه است. به همین خاطر اگر زمانش را دارید از تجربه آن دریغ نکنید.

12. اوتر وایلدز (Outer Wilds)

سبک: ماجراجویی و علمی تخیلی

سازنده: موبیوس دیجیتال

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 16 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 4 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

اوتر وایلدز یکی از برترین بازی های حلقه زمانی (Time Loop) است. این بازی چندان اکشن نیست و بیشتر فکری است. کرکتر شما به طور ناگهانی وارد یک چرخه زمانی شده و باید از آن خارج گردد. در سرانجامی هر چرخه منظومه شمسی از بین می رود و همه چیز از اول شروع می گردد. نکته جالب اینجاست که برخلاف شرح داستان این بازی، اوتر وایلدز چندان اکشن نیست. در این بازی عنصر اکتشاف اهمیت بیشتری دارد.

شما نباید در این عنوان عجله کنید. در اصل باید کاملاً وقت خود را گذشته و کوشش کنید تا رازهای این دنیا را کشف کنید. پیشرفت در اوتر وایلدز بر اساس کرکتر شما نیست. بلکه بر این اساس است که شما تا چه میزان جزئیات این دنیا را پیدا نموده اید و از آن اطلاع دارید.

11. امانگ آس (Among Us)

سبک: ارتباط اجتماعی

سازنده: اینر سلاث (Inner Sloth)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: نامشخص

حجم بازی: نزدیک به 1 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

کمتر کسی وجود دارد که نامی از امانگ آس نشنیده باشد. این بازی در سال 2018 عرضه شد. با اینحال اوج محبوبیت آن در سال 2020 بود که به طور ناگهانی در کل دنیا مشهور شد. امانگ آس یکی از برترین تجربه های اجتماعی را در اختیار شما قرار می دهد. به همین خاطر تا الان هم محبوبیت خود را حفظ نموده است. در ابتدا امانگ آس تنها برای موبایل و کامپیوتر وجود داشت. تا اینکه در سال گذشته اعلام شد که برای کنسول های مایکروسافت هم عرضه خواهد شد.

حضور آن در گیم پس باعث شد تا افراد زیادی امانگ آس را تجربه نمایند. همینطور اینکه تجربه آن روی یک صفحه بزرگ بسیار لذت بخش است. تجربه امانگ آس در کنار دوستان بسیار جالب است. همینطور اینکه طراحی بازی نیز جالب است و به همین خاطر توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

10. آراگامی 2 (Aragami 2)

سبک: اکشن و ماجراجویی

سازنده: لینس ورکس (Lince Works)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 30 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 9 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: بله

اگر هوادار سبک نینجا هستید، آراگامی 2 برای شما است. شما در نقش یک نینجای نامیرا بوده و باید کوشش کنید تا از مردم شهر خود دفاع کنید. مکانیسم اصلی بازی مبارزه بی سر و صدا (Stealth) است. به همین خاطر شما باید بسیار دقیق عمل کنید. از طرفی در این میان تعدادی مبارزه کلاسیک هم وجود داشته تا شما از آراگامی 2 خسته نشوید.

یکی از نکات مثبت این بازی قابلت کوآپ (Co-Op) است. شما می توانید این عنوان را با یکی از دوستان خود تجربه نموده و اکشن را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. حس اینکه دو نفره یک حرکت تیمی زیبا زده و دشمنان را به راحتی از بین ببرید، بسیار لذت بخش است. سیستم مبارزه بازی هم بسیار خوب طراحی شده است. به این صورت که بازی چندان سخت نبوده و از طرفی خیلی هم آسان نیست. حد میانه به خوبی در آراگامی رعایت شده است.

9. فرار هنری (The Artful Escape)

سبک: ماجراجویی و پلتفرمر

سازنده: بتهوون و دایناسور (Beethoven and Dinosaur)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 3 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 6 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: بله

این بازی بیش از هر عنوان دیگری حالت ایندی به خود دارد. داستان بازی در خصوص فرنسیس وندتی (Francis Vendetti) است. او در پی این است که در گیتارزدن به مهارت کامل برسد. به همین خاطر یک سفر را شروع می نماید تا به هدف خود برسد. فرنسیس باید کوشش کند تا راستا خود را پیدا کند. از طرفی باید از سیر سایه عموی خواننده خود نیز خارج گردد.

یکی از عناصر اصلی فرار هنری موسیقی است. به همین خاطر شرکت سازنده نیز کوشش نموده تا به برترین نحو از آن استفاده کند. شما باید این بازی را تجربه کنید تا به طور کامل متوجه آن بشوید. بعضی از افراد فرار هنری را یک اثر هنری می دانند. با توجه به تناسب بسیار خوبی که در این بازی وجود دارد، قطعاً لیاقت این لقب را دارد.

8. آنچه از ادیث فینچ به جای مانده است (What Remains of Edith Finch)

سبک: اکتشافی و اول شخص

سازنده: جاینت اسپارو (Giant Sparrow)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 2 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 3 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

شاید بتوان بازی آنچه از ادیث فینچ به جای مانده است را یک شبیه ساز راه رفتن دانست. در اصل دو فاکتور در این بازی بسیار مهم هستند. اول داستان بسیار خوب آن و دوم تأثیری که روی بازیکن می گذارد. شما در نقش ادیث فینچ بازی خواهید کرد. او در یک دنیای بسیار عجیب قدم گذاشته و باید اسرار آن را کشف کند. ادیث در حال نوشتن یک سری اطلاعات از خانواده خود است. اینکه هرکدام چه نقشی در زندگی او داشته و چه کسانی بودند.

افراد خاندان ادیث به وسیله یک طلسم از بین رفته اند. قسمت جالب ماجرا این است که فرایند مرگ هرکدام از این افراد به شکل خاصی در گیم پلی بازی نمایان است. به همین خاطر شما به طور کامل آن را احساس خواهید کرد. زمانی که ادیث در خانه اجداد خود قدم می گذارد شما حس عجیبی را درک خواهید کرد. اگر شما سرویس گیم پس را دارید، باید آنچه از ادیث فینچ به جای مانده است را تجربه کنید.

7. تاریک ترین سیاهچال (Darkest Dungeon)

سبک: نقش آفرینی و روگ لایک

سازنده: رذ هوک استودیو (Red Hook Studios)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 70 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 2 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

تاریک ترین سیاهچال یکی از عناوین بسیار جالب سرویس گیم پس است. شما در این بازی یک داستان عاشقانه را دنبال خواهید کرد که دارای عناصر نقش آفرینی و روگ لایک است. از طرفی از لحاظ بصری این بازی به شدت زیبا است. البته این بازی به شدت سخت است. به همین خاطر تصور نکنید که قرار است با یک بازی راحت روبرو شوید.

کرکترهای داخل بازی می توانند از چیزی بترسند یا حتی فوبیا بگیرند. حتی امکان دارد به دیوانگی برسند. به همین خاطر شما باید بسیار مراقب آن ها باشید تا از بین نفرایند. برای پیشرفت در بازی شما احتیاج به هرکدام دارید. پس کوشش کنید تا تناسب را بین ریسک کردن و پیشرفتن رعایت کنید تا شخصیت های اصلی بازی نمیرند.

6. سابناتیکا (Subnautica)

سبک: دنیا باز و دوام آوری

سازنده: Unknown Worlds Entertainment

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 30 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 8 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

در میان عناوین ایندی سبک دوام آوری به شدت پرهوادار است. با اینحال سابناتیکا یک دیدگاه کاملاً تازه را در این سبک ارائه می دهد. بازی به طور کلی در سیاره ای جریان دارد که کاملاً به وسیله اقیانوس پوشیده شده است. به همین خاطر بیشتر مواقع شما زیر آب هستید. حال شما باید حواستان به غذا و موارد دیگر باشد. مخصوصاً سطح اکسیژن شما بسیار اهمیت دارد.

برخلاف عناوین دیگر که شما روی زمین قلعه می سازید، در سابناتیکا شما باید یک مقر در زیر زمین بسازید. حتی ماشین های شما نیز برای حرکت در زیر زمین ساخته شده است. هدف اصلی شما این است که در دنیای بازی گشته و اسرار آن را کشف کنید. در عین حال باید بسیار مراقب شرایط حیاتی خود باشید که همین مورد بازی را بسیار مجذوب کننده می نماید.

5. آندرتیل (Undertale)

سبک: نقش آفرینی و ماجراجویی

سازنده: توبی فاکس (Toby Fox)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 8 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 0.5 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

کمتر کسی هست که نام آندرتیل را نشنیده باشد. این بازی یکی از برترین عناوین نقش آفرینی بوده و هواداران بسیار زیادی دارد. اگر شما ظاهر بازی را ببینید متوجه خواهید شد که این عنوان بسیار ساده ساخته شده است. با اینحال داستان بازی بسیار غنی بوده و جزئیات بسیار زیادی دارد. از طرفی موسیقی آندرتیل نیز بسیار زیبا طراحی شده است.

یکی از نکات جالب بازی بامزه بودن آن است. به همین خاطر آندرتیل را از جدیت کاملاً خارج می نماید. همینطور اینکه عنصر دوستی نیز در آندرتیل بسیار اهمیت دارد. به طور کلی چیزی که توجه شما را در آندرتیل جلب خواهد نمود داستان زیبای آن است. مگرنه گیم پلی بازی بسیار ابتدایی بوده و مبارزات نیز چندان سخت نیستند. شما با تجربه آندرتیل گویی یکی از عناوین قدیمی را تجربه خواهید کرد.

4. دیپ راک گلکتیک (Deep Rock Galactic)

سبک: اول شخص شوتر و کوآپ

سازنده: گوست شیپ گیمز (Ghost Ship Games)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: زیاد

حجم بازی: نزدیک به 2 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

یکی دیگر از عناوین بسیار عجیب دیپ راک گلکتیک است. شما در این بازی در نقش تعدادی دورف (Dwarf) هستید که باید در فضا به مبارزه بپردازید. نکته مثبت این بازی وجود حالت کوآپ است. همین باعث خواهد شد تا تجربه دیپ راک گلکتیک چندین برابر بهتر گردد. طراحی بازی بسیار ساده است ولی با توجه به تجربه خاصی که در اختیار شما قرار می دهد بسیار لذت بخش است.

هر کدام از بازیکنان می توانند یک کرکتر خاص را انتخاب نموده و در بازی به پیش بفرایند. دیپ راک گلکتیک سرانجام ندارد. به همین خاطر حالتی رکورد گونه داشته و شما باید در سیاهچال موجود در بازی به پیش بروید. یکی از نکات جالب آن طراحی عجیب بازی است. به دلیل اینکه کسی انتظار ندارد که دورف ها در فضا باشند ولی در دنیای ایندی هیچ محدودیتی در طراحی بازی وجود ندارد!

3. شبیه ساز بز (Goat Simulator)

سبک: شبیه ساز بز!

سازنده: Coffee Stain Studios

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 5 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 3 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

عجیب تر از این بازی در دنیای گیمینگ وجود ندارد. بازی شبیه ساز بز یکی از جالب ترین ایده ها را در میان بازی های ویدئویی دارد. قطعاً این بازی زندگی یک بز ساده را به شما نشان نمی دهد ولی یکی از برترین شبیه سازی های ممکن است. شما باید با کرکتر خود به گونه ای رفتار کنید که یک بز در شهر رفتار می نماید. به همین خاطر تجربه شبیه ساز بز چیزی نیست که در هیچ عنوان دیگری تجربه کنید.

به شکل بز رفتار کردن یعنی اینکه شما هرچیزی که می بینید را از بین ببرید. شما در این بازی در مخرب ترین حالت خود قرار داشته و باید به طرز عجیبی رفتار کنید. چیزی که کاملاً از یک بز انتظار می رود. از طرفی با وجود اینکه طراحی شبیه ساز بز چندان دقیق نیست ولی به طور کلی هیچ چیز این بازی مانند عناوین دیگر نیست!

2. اسلایم رنچر (Slime Rancher)

سبک: اول شخص و ماجراجویی

سازنده: مونومی پارک (Monomi Park)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 16 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 1 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

اگر می خواهید از هیاهوی اطراف خود به دور باشید، بازی اسلایم رنچر مخصوص شماست. در اصل این بازی خلاقیت چندانی در سبک خود ندارد ولی تجربه بسیار آرامی را در اختیار شما قرار می دهد. شما باید در این بازی از اسلایم ها مراقبت کنید و به طور کلی طراحی بازی نیز بسیار ساده است. با اینحال در میان عناوین ایندی این بازی بسیار فرق دارد.

در دنیای بازی های ویدئویی اکشن یکی از عناصر اصلی است. با اینحال سازندگان اسلایم رنچر تصمیم گرفتند تا به جای ساخت یک بازی پر از سر و صدا، یک عنوان آرام را بسازند. با تجربه این بازی شما برای مدت کوتاهی از شلوغی دنیای امروزی به دور بوده و می توانید کمی با فکر خود خلوت کنید.

1. هالو نایت (Hollow Knight)

سبک: پلتفرمر دو بعدی و ماجراجویی (مترویدوینیا)

سازنده: تیم چری (Team Cherry)

زمان مورد احتیاج برای اتمام: حدود 30 ساعت

حجم بازی: نزدیک به 7 گیگابایت

برای کنسول نسل 9 بهینه شده است: خیر

هالو نایت یکی از برترین عناوین ساخته شده در تاریخ بازی های ویدئویی است. این بازی ترکیبی از سبک سولز لایک و مترویدوینیا (Metroidvania) است. به همین خاطر تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. طراحی بازی هالو نایت بسیار خاص بوده و همین باعث می گردد تا عنوانی مشابه آن وجود نداشته باشد. دنیای بسیار گسترده این بازی باعث می گردد تا شما به طور دائم در پی گشت و گذار در آن باشید.

جالب است که در کنار اینکه بازی نسبتاً سخت است، تجربه بسیار آرامش بخشی را به شما ارائه می دهد. کرکترها با زبان خاصی با یکدیگر صحبت نموده و عناصر نقش آفرینی نیز به لذت هالو نایت می افزاید. بازی هالو نایت نه تنها یکی از برترین عناوین ایندی، بلکه یکی از برترین بازی های ساخته شده در تاریخ گیمینگ است. پس اگر فرصت آن را دارید، از تجربه هالو نایت دریغ نکنید.

این فهرست تنها به تعدادی از عناوین ایندی موجود در گیم پس اشاره نمود. با اینحال بازی های بسیار زیادی وجود دارند که در اصل در سبک ایندی هستند ولی با گسترشی که پیدا نموده اند دیگر در این فهرست جای نمی گیرند. از مثال های این حالت می توان به ماینکرفت اشاره نمود. حال نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما عنوانی وجود دارد که در فهرست نباشد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2186

به "برترین بازی های مستقل ایکس باکس گیم پس؛ استودیوهای کوچک، خلاقیت های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی های مستقل ایکس باکس گیم پس؛ استودیوهای کوچک، خلاقیت های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید