با چراغ قوه نمایش ببینید، حضور در لابیرنت ذهنی نوجوانان

به گزارش تور هند ارزان، فاطمه سلجوقی نویسنده و کارگردان نمایش زنگ تفریح ما که در بخش تجربه هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک حضور پیدا نموده است، درباره موضوع این نمایش به خبرنگاران گفت: این اجرا بر اساس خاتمه نامه عملی مقطع کارشناسی ارشد من در رشته تئاتر عروسکی شکل گرفته است که در دانشگاه تهران اجرا کردم. در این خاتمه نامه پیگیر این سوژه بودم که مستندات اجتماعی را با بیان استعاره ای که خاص دنیای عروسک ها است، نمایش دهم.

با چراغ قوه نمایش ببینید، حضور در لابیرنت ذهنی نوجوانان

وی ادامه داد: من به نوجوانان علاقه مند در حوزه بازیگری آموزش می دهم و در این روند متوجه خشونتی شدم که در مدارس وجود دارد که البته بخشی از این خشونت ناشی از اغراق خود نوجوانان است و بخشی نیز واقعیت دارد. این موضوع را اساس محتوایی نمایش زنگ تفریح ما قرار دادم.

سلجوقی درباره شیوه اجرای نمایش زنگ تفریح ما شرح داد: طراحی نمایش به شکل یک لابیرنت است و مخاطب با چراغ قوه ای که در دست دارد، به صورت انفرادی وارد این لابیرنت گردیده و هم مسیر خود را انتخاب می نماید و هم تصاویر ذهنی نوجوانان را تماشا می نماید. ما در طول اجرای خود میزبان 30 تا 40 مخاطب خواهیم بود.

این کارگردان تئاتر عروسکی درباره بخش تجربه هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک اظهار کرد: این بخش برای اولین بار در جشنواره تئاتر عروسکی گنجانده گردیده و از ویژگی های جشنواره است. ما که در جامعه دانشگاهی فعال هستیم، مطالعاتی نظری داریم که می خواهیم در اجراهای نمایشی کاربرد داشته باشند و اتفاق خوبی است که جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک این فرصت را فراهم نموده است.

کارگردان نمایش زنگ تفریح ما درباره فراهم شدن شرایط اجرای عمومی آثار حاضر در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک تأکید کرد: جشنواره این فرصت را در اختیار گروه های نمایشی گذاشته تا کار خود را اجرا نمایند و حالا وظیفه مدیران تصمیم گیرنده است که شرایط اجرای عمومی آثار را فراهم نمایند تا مخاطبان بیشتری بتوانند آثار را ببینند و بازخورد آن ها تعیین گردد.

نمایش زنگ تفریح ما روز پنجشنبه 1 شهریور در 2 نوبت 16:30 و 19 در پلاتواجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 30

به "با چراغ قوه نمایش ببینید، حضور در لابیرنت ذهنی نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چراغ قوه نمایش ببینید، حضور در لابیرنت ذهنی نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید