باران و برف در راه گلستان، آماده باش دستگاه های خدمت رسان

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/گلستان بر اساس پیش بینی هواشناسی گلستان، از پنجشنبه سامانه سرد بارشی وارد این استان شده و طی روزهای جمعه و شنبه موجب بارش باران و برف در مناطق مختلف گلستان می شود.

باران و برف در راه گلستان، آماده باش دستگاه های خدمت رسان

ارازمحمد قرنجیک، کارشناس هواشناسی گلستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از امشب سامانه سرد بارشی وارد استان خواهد شد که پیامد آن رشد ابر، وزش باد شدید، طوفانی شدن دریا، باران، برف و مه غلیظ است.

وی با اشاره به اینکه شدت فعالیت این سامانه از بعدازظهر جمعه بیشتر می شود، افزود: شنبه مخلوط برف و باران و حتی بارش برف را در سطح شهرهای استان خواهیم داشتیم. گستره بارش ها در سطح تمامی مناطق استان پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی گلستان با بیان اینکه این سامانه از غروب شنبه به تدریج از آسمان استان عبور می کند، گفت: طی این مدت کاهش دما بین 12 تا 14 درجه پیش بینی می شود.

قرنجیک با اشاره به اینکه میزان بارش ها مؤثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و کولاک در مناطق کوهستانی، در زمان فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: بامداد یکشنبه تمامی شهرهای استان دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنند.

آماده باش مدیریت بحران گلستان به دستگاه های اجرایی

مدیرکل مدیریت بحران گلستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هماهنگی های لازم برای آماده باش دستگاه های مربوطه از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، پلیس و فرمانداری ها در زمان فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان انجام شده است.

سیدرضا قادری با اشاره به اینکه بارش از عصر و شب جمعه شدت خواهد گرفت، افزود: تجهیزات راهداری برای برف روبی و نمک پاشی در سطح جاده های کوهستانی تدارک دیده شده است.

وی گفت: هم استانی طی مدت فعالیت این سامانه از تردد غیر ضرور به مناطق کوهستانی جدا خودداری کنند و در صورت ضرورت به سفر حتماً تجهیزات زمستانه از جمله زنجیرچرخ، لباس گرم، ضد یخ و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع بارش های نقطه ای، از اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

قادری با اشاره به بارش برف هفته اول اسفندماه امسال در استان، خاطرنشان کرد: تا به امروز گزارشی از سوی جهاد کشاورزی مبنی بر خسارت برف و یخبندان به باغات و مزارع استان، به مدیریت بحران ارائه نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1632

به "باران و برف در راه گلستان، آماده باش دستگاه های خدمت رسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران و برف در راه گلستان، آماده باش دستگاه های خدمت رسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید