ایل دولاسیته پاریس و هرآنچه که باید درباره این جزیره بدانید، عکس

به گزارش تور هند ارزان، ایل دولا سیته (Ile de la Cite) جایی است که پاریس در سال 52 پیش از میلاد از آن جا شروع شد. از زمان پاریسی های اصیل یعنی قبیله پاریسی که از قوم گُل بودند (Gallic Parisii)، این تکه زمین در وسط رود سن در دست قدرت های حاکم، از رومی ها و شاهان سلسله کاپِتیان (Capetians) گرفته تا ناپلئون سوم و بارون هاسمن (Haussmann) در قرن نوزدهم میلادی، تغییرات و تحولات گسترده ای را به خود دیده است.

ایل دولاسیته پاریس و هرآنچه که باید درباره این جزیره بدانید، عکس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این جزیره خانه قدیمی ترین بیمارستان شهر، اوتل دیو (Hotel-Dieu) و بعلاوه قدیمی ترین پل پاریس با نامی کنایه آمیز است؛ پل نو. می توان بعضی از شاخص ترین بناهای موجود در پاریس را در این جزیره پیدا کرد.

این مقاله به آنالیز برترین جاذبه های این جزیره تاریخی، از زیبایی های معماری گرفته تا پارک ها و میدان های بکر آن، می پردازد. به علاوه شما را با برترین کافه ها و رستوران های جزیره برای کمی استراحت آشنا می نماید.

مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره کدامند؟

می توان تمام روز خود را به گشت وگذار در خیابان های پیچ درپیچ پرداخت یا پاهای خود را در تفرجگاه های ساحلی جزیره بر فراز آب، بدون ورود به رودخانه، تکان داد و بدون توجه به سه جاذبه اصلی این جزیره اوقات خوشی را گذراند؛ اما اگر شیفته تاریخ و درک این مرکز سمبلیک در فرانسه هستید، پس باید از نقاط زیادی دیدن کنید. بدون شک، کلیسای نوتردام پاریس ، به اسم یک جواهر 853 ساله از معماری گوتیک، علت اصلی حضور بیشتر گردشگران در ایل دولا سیته است. دیگر شگفتی قرون وسطایی این جزیره، هرچند کمتر شناخته شده تر، سنت شپل است. این کلیسای کوچک که به دستور لوئی نهم در قرن سیزدهم ساخته شده، پنجره هایی با شیشه های رنگیِ مات و با ظرافت فراوان دارد. درست در مجاورت این کلیسا، زندان کونسیرژری دیده می گردد. این زندان که حالا به موزه تبدیل شده، محل نگهداری ماری آنتوانت ، ماکسیمیلیان روبسپیر و 40000 قربانی دیگر، پیش از اعدام آن ها در میدان جمهوری، بوده است.

کجا غذا بخوریم؟

برترین رستوران های ایل دولا سیته همگی باهم در هر گوشه ای از جزیره واقع شده اند. در غرب، در اطراف میدان دوفین (Dauphine) و خیابان های همان حوالی، رستوران شیک کاوو دو پله (Caveau du Palais) با دکوراسیونی روستایی و دیوارهایی آجری و سقف چوبی، مشغول سرو غذایی فرانسوی به نام سکوانا (Sequana) است. نام این غذا از منبع افسانه ای رود سن گرفته شده است. اوژنی و فیلیپ، دو سرآشپز این رستوران، غذاهای خود را با دقت و مهارت بالایی طبخ می نمایند. رستوران دیگر، رُز فرانسه یا لا رُز دو فرانس (La Rose De France) نام دارد؛ این رستوران با بالکن خود، محلی ایده آل برای غرق شدن در فضای منحصر به فردِ یکی از سه میدان سلطنتی شهر است. در طرف مقابل جزیره، او بونیا (Au Bougnat) خود را در خیابان های پشتی نزدیک کلیسای نوتردام مخفی نموده، اما بوی خوراکی های محلی آن از دوردست ها به مشام می رسد.

کجا استراحت کنیم؟

این جزیره کوچک مرکزی، علی رغم پاریس که فضای سبز کمی دارد، میزبان دو پارک زیبا برای پهن کردن بساط پیک نیک است. میدان دیدنیی دو ور گلان (du Vert-Galant)، به اسم یک فضای سبز باریک، از دو طرف با رود سن احاطه شده و برترین مکان برای استراحت در زیر درختان بید و فاصله گرفتن از مرکز شلوغ شهر محسوب می گردد. میدان ژان سیزدهم، با قرارگیری در پشت کلیسای نوتردام، دیگر مکان آرام برای فرار از جمعیت فراوان است. می توان در این محوطه بعضی از برترین نماها از معماری شگفت انگیز کلیسا را دیدن کرد.

کجا یک فنجان قهوه بنوشیم؟

در اطراف جزیره کافه های فراوانی به چشم می خورد، اما یکی از محبوب ترین گزینه ها از نگاه مردم محلی، کافه هِنری چهارم (Taverne Henri IV)، است. وکلای شاغل در دادگاه مجاور و بعضی از ستارگان دنیای ادبیات و فیلم به خاطر فضای آرام آن عاشق این کافه هستند. اگر در پی محلی دنج برای استراحت با یک نوشیدنی گرم هستید، فو دو چا (Fu De Cha) گزینه ای ایده آل برای لذت بردن از چای های چینی و بعضی از خوراکی های شگفت انگیز منطقه سیچوان (Sichuan) است.

آیا جای دیگری از این جزیره هم ارزش دیدن دارد؟

در میدانی خلوت میان شلوغی کلیسای نوتردام و اطراف کلیسای مقدس، بازار گلِ ملکه الیزابت دوم، واقع شده است. این بازار که در سال 1830 افتتاح شد، در غرفه های اختصاصی خود اقدام به فروش گیاهان گلدانی، بذر، کارت های بازی، هدایا و بعلاوه پرندگان خاص و حیوانات کوچک در آخر هفته ها می نماید. نام این بازار به احترام ملاقات ملکه بریتانیا در سال 2014 از این جزیره، انتخاب شده است. درست در گوشه این بازار، برج ساعت با گاه تعداد آبی و طلایی رنگ آن به چشم می خورد. این برج شگفت انگیز در سال 2012 بازسازی شد و به دوران شکوه خود بازگشت. ملاقات از پل نو یا همان پون نوف (Pont Neuf) هم خالی از لطف نیست. این پل که در سال 1907 به دستور شاه هِنری چهارم ساخته شد، در نقطه مرکزی خود دارای چندین مجسمه از سوارکارانی است که از آن مراقبت می نمایند. پل نو مکانی ایده آل برای دیدنی موزه لوور و برج ایفل از روی رودخانه سن است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1824

به "ایل دولاسیته پاریس و هرآنچه که باید درباره این جزیره بدانید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایل دولاسیته پاریس و هرآنچه که باید درباره این جزیره بدانید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید