ایده های ماندگار طراحی و ساخت منزل

به گزارش تور هند ارزان، گرایشات و ایده های دکوراسیون داخلی سال به سال تغییر می نمایند اما حس شیرینی که با خود به همراه دارند به یادماندنی خواهد بود. هنگامی که خانه خود را طراحی می کنید راهکارهای جذاب و هیجان انگیزی وجود دارند که می توانید آن ها را اجرا نمائید. اما قبل از اجرای این راهکارها باید به این نکته توجه کنید که ایده های امروز چند سال بعد جذابیت خود را از دست می دهند، از این رو بهتر است برای طراحی و ساخت خانه خود از سبک کلاسیک بهره ببرید. با اینکار شما ایده های مختلف را کنار هم اجرا کرده و اجازه نمی دهید با گذشت زمان ارزش و زیبایی آن ها کمرنگ گردد. بدین منظور، فاکتورهایی که در این نوشته از ما ارائه شده اند را دنبال کنید تا یک طرح ابدی و ماندگار برای خانه خود انتخاب کرده و سال ها از دیزاین منزلی که در آن سکونت دارید لذت بببرید.

ایده های ماندگار طراحی و ساخت منزل

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

الهام از گذشته

بعضی از سبک های معماری قرن ها رایج و جذاب باقی می مانند و ارزش خود را با گذشت زمان از دست نمی دهند. ترکیب سبک های معماری کلاسیک جلوه ای ماندگار به خانه شما می بخشد و زیبایی آن را در تمام دوره های تاریخ بسیار باشکوه به نمایش می گذارد. اگر به نماهای تاریخی نگاهی بیندازید متوجه حضور المان های یونانی همراه با ستون ها و سرستون ها و یا پنجره های آرک دار در بناهای طراحی شده به سبک فرانسوی خواهید شد. با معمار خود صحبت کنید تا المان های تاریخی را با چشم اندازی نوین تر در خانه شما به کار ببرند. استفاده از ایده ها و طرح های قدیمی و ماندگار به معنای ایجاد نمایی شیک و اصیل برای آینده خانه شما می باشد.

ساده نگری

خطوط منظم و قالب های ساده خانه شما را برای سال های پیش رو همیشه تازه و دلنشین نگه می دارند. در خصوص این فکر کنید که اتاق های کوچک دیروزی وقتی با پلان های باز امروزی مقایسه می شوند به نظر قدیمی می آیند و به روز نیستند. دلیل این امر این است که یک خانه بر اساس اهداف و گرایشات خاصی که در یک محدوده از زمان برجسته بوده اند ساخته می گردد، از این رو توصیه می گردد از خطوط منظم و طرح های ساده برای ساخت خانه استفاده گردد تا به مرور زمان همیشه زیبا و جذاب به نظر بیاید. همچنین رنگ آمیزی آثار چوبی ساده راحت تر و بهتر از جایگزین نمودن کابینت های قدیمی و پر نقش و نگار است. در طراحی داخلی، همیشه باید کم را به زیاد ترجیح داد تا دکوراسیونی ابدی و دوست داشتنی داشت.

تاکید بر عملکرد

یک طراح با تجربه مطمئناً به شما خواهد گفت که فرم پیرو عملکرد است. این بدان معناست که قبل از فکر کردن در خصوص زیبایی خانه باید بر روی عملکرد تمرکز کنید. با طراح در خصوص سبک زندگی، نوع کار و تفریح خود صحبت کنید. ابتدا ویژگی های مربوط به عملکرد خانه را معین کنید، سپس متوجه می شوید که فرم با توجه به آن شکل گرفته و سازگاری فوق العاده ای پیدا می نماید.

پس زمینه خنثی

یکی از راهکارهایی که برای قدیمی به نظر آمدن خانه مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از رنگ هایی است که در گذشته برای رنگ آمیزی دیوار استفاده شده اند. پنج سال پیش، رنگ مرجانی رنگی ایده آل برای خانه های جدید بود اما رنگ خاکستری رنگی است که از گذشته تا امروز همیشه پرطرفدار است و به دلیل داشتن ماهیت خنثی هیچ گاه از مد نمی رود. با استفاده از رنگ های خنثی برای پس زمینه منزل به راحتی می توانید سایر رنگ ها را در فضای مورد نظر بگنجانید. به رنگ های خنثی اطمینان کنید و از انتخاب آن ها کاملاً آسوده باشید. این رنگ ها اگر به عنوان پس زمینه استفاده شوند فرصتی مناسب برای استفاده از رنگ های شاد فراهم می کنند.

تاکید بر بافت

یکی از بهترین راهکار هایی که به منظور ایجاد طرحی ماندگار برای منزل می توان استفاده نمود ترجیح بافت بر الگو است. الگوها یکی از المان هایی هستند که با گذشت زمان از مد خارج شده و زیبایی خود را از دست می دهند. برای مثل ممکن است تصویر پرینت شده درخت نخ سال جاری رایج باشد اما چند سال بعد از مد افتاده و کمتر کسی به آن علاقمند میگردد. به جای اینکار دیوار خود را با انواع کاغذ دیواری طرح نخل بپوشانید، اینگونه بافت را به نمایش گذاشته و از قدیمی شدن آن دیگر هراس نخواهید داشت. بافت بیشتر از پرینت به فضا هویت و عمق می بخشد اما آن را نیز نمی توان زیاد استفاده کرد. یک کاغذ دیواری کتانی همانند پرینت درخت نخل زیبا و جذاب است و وقتی ایده ای جدید رایج شد لازم نیست آن را تعویض کنید.

مصالح مقاوم

طراحی و معماری تنها بخشی از ساخت یک خانه مقاوم، زیبا و دوست داشتنی را در بر می گیرد و بخش دیگر مرتبط با انتخاب مصالح است. مصالحی که برای ساخت خانه استفاده می کنید تاثیر بسزایی بر کیفت آن می گذارند. برای ایجاد چنین خانه ای باید از مصالح طبیعی و بادوام استفاده نمود. وینیل و آلومینیوم ممکن است ارزان باشند اما متریال هایی مانند چوب، آجر و انواع سنگ کیفیت بسیار بالاتری دارند. بهتر است خانه ای کوچک با بهترین و باکیفیت ترین مصالح بسازید تا اینکه خانه ای بزرگ با مصالحی ارزان و بی کیفیت داشته باشید.

به تمام گرایشات و ایده هایی که برای طراحی دیزاین خانه خود به کاربرده اید فکر کنید. آیا در زمان فعلی آن ها از مد خارج شده اند ؟ طراحی و ساخت یک خانه سفارشی به معنای در نظر دریافت تمام جوانب است. انتخاب المان ها و متریال های ساده و پیرو سبک کلاسیک بهترین راهکار برای داشتن خانه ای است که همیشه در طول سالیان سال زیبا و جذاب به نظر می رسد. اگر ایده ای در ذهن دارید که می توان بدین منظور از آن استفاده نمود آن را به وسیله کامنت با ما در میان بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 714

به "ایده های ماندگار طراحی و ساخت منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های ماندگار طراحی و ساخت منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید