تور برزیل: 20 کشته و 50 هزار آواره درپی جاری شدن سیل در برزیل

به گزارش تور هند ارزان، مقامات برزیلی می گویند برآوردها نشان می دهد در حادثه شکسته شدن سد در استان باهیا در برزیل حداقل 5 هزار خانه به طور کامل ویران و بیش از 50 هزار نفر آواره شدند.

تور برزیل: 20 کشته و 50 هزار آواره درپی جاری شدن سیل در برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، استان باهیا پس از گذراندن یک دوره بی سابقه از خشکسالی شدید و کمبود بارش باران در هفته های اخیر شاهد بارش شدید باران در بعضی منطقه ها است. بارش های شدید در هفته های اخیر موجب شده دو سد اصلی در استان باهیا در روز های گذشته لبریز و پس از انباشت حجم زیادی از آب در پشت آن ها فرو بریزد.

کارشناسان هواشناسی گفته اند ممکن است بارندگی های سیل ها برای چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد. در بخش هایی از برزیل این روز ها حالت فوق العاده اعلام شده است.

روی کاستا، فرماندار باهیا سیل اخیر در این استان را بدترین فاجعه در تاریخ برزیل خواند و گفت: خسارت این سیل در بعضی منطقه ها به حدی است که هر بیننده ای فکر می نماید این منطقه ها بمباران شده اند.

دولت فدرال برزیل روز گذشته با تخصیص حدود 35.5 میلیون دلار یاری از بودجه بالایای طبیعی به این منطقه موافقت کرد. به گفته شهردار باهیا تنها در منطقه ایتامبه تا این لحظه بیش از 60 خانه به صورت کامل تخریب شده است.

برآوردها نشان می دهد در حادثه شکسته شدن دو سد در استان باهیا در برزیل حداقل 5 هزار خانه به طور کامل ویران و بیش از 50 هزار نفر آواره شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2004

به "تور برزیل: 20 کشته و 50 هزار آواره درپی جاری شدن سیل در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: 20 کشته و 50 هزار آواره درپی جاری شدن سیل در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید