کاهش ارزبری سالانه 133 میلیون یورویی ایران خودرو

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران : مدیر عامل ساپکو اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو در سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، 125 پروژه داخلی سازی قطعات با فناوری بالا را در دستور کار قرار داده که با تحقق آن، سالانه 133 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.

کاهش ارزبری سالانه 133 میلیون یورویی ایران خودرو

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبر آنلاین ، عادل پیرمحمدی در دومین جلسه ستاد ساخت داخل گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1400 که با حضور انجمن های قطعه سازی تشکیل شد، اظهار کرد: 76 میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از داخلی سازی در حوزه قطعات ارزبر، 26 میلیون یورو مربوط به خودکفایی مواد اولیه، 24 میلیون یورو در حوزه بهینه سازی و هفت میلیون یورو نیز برای داخلی سازی قالب و ابزار خواهد بود.

وی توضیح داد: برای اجرای پروژه داخلی سازی قطعات در امسال به 849 میلیارد تومان و 13 میلیون یورو سرمایه گذاری احتیاج است.

پیرمحمدی اضافه نمود: طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به منظور تداوم نهضت داخلی سازی قطعات، این خودروساز در نظر دارد بخشی از فروش اموال و دارایی های غیر مولد خود را در امسال به این امر مهم اختصاص دهد.

مدیر عامل ساپکو با اشاره به این که بخشی از سرمایه مورد احتیاج برای اجرای داخلی سازی قطعات به وسیله آورده نقدی و سرمایه گذاری توسط سازندگان و اختصاص بخشی از مطالبات سازندگان برای ساخت داخل تامین خواهد شد، گفت: مابقی از منابع و تسهیلات بانکی فراهم می گردد.

پیرمحمدی، اجرای مشوق ها را برای شتاب دهی به فرآیند تعمیق و اجرای پروژه های ساخت داخل و تحقق جهش فراوری الزامی دانست و گفت: عقد قرارداد با سازندگان به قیمت هزینه تمام شده قطعه و یا براساس فوب خلیج فارس و پرداخت مبلغ قطعه تحویلی به صورت ماهیانه، از جمله مشوق های درنظر گرفته شده برای شتاب دهی به ساخت داخل قطعات است.

مدیرعامل ساپکو، در زمینه پشتیبانی های فنی وکیفی از سازندگان برای داخلی سازی قطعات، اظهار کرد: تسهیل و تسریع در تست قطعات و اجرای فرآیند کیفی و فراهم کردن زمینه تعامل بیش تر قطعه سازان با شرکت های دانش بنیان برای حل مسایل فنی از مهم ترین موارد پشتیبانی از سازندگان داخلی است.

وی متوسط ارزبری هر دستگاه خودرو را 1715 یورو مطرح نمود و گفت: حدود 67 درصد از این میزان ارزبری مربوط به فراوریکنندگان مواد اولیه و قطعات الکترونیکی است و تنها 33 درصد خودکفایی مربوط به صنعت خودرو و قطعه سازی است که پیگیری و اقدام سایر صنایع نظیر پتروشیمی ها، صنایع فولاد و الکترونیک را می طلبد.

لازم به ذکر است در جلسه ستاد ساخت داخل ایران خودرو، چالش های موجود در زمینه تداوم نهضت داخلی سازی قطعات و راه چاره های عبور از آن مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1717

به "کاهش ارزبری سالانه 133 میلیون یورویی ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ارزبری سالانه 133 میلیون یورویی ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید