پیشنهاد روسیه به عراق برای فروش اس 400

به گزارش تور هند ارزان، ایرنا نوشت: ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در عراق امروز (پنجشنبه) بیان کرد که کشورش در صورت دریافت درخواست از بغداد آماده فروش سامانه دفاع هوایی اس 400 به عراق است.

پیشنهاد روسیه به عراق برای فروش اس 400

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی در اظهارتی به رسانه های روسی گفت که با وجود مطرح شدن خرید سامانه اس 400 در داخل و ابراز علامه مندی مقام های عراقی تا کنون مسکو در این باره هیچ درخواستی دریافت ننموده است.

به گزارش المعلومه ماکسیموف اضافه نمود که طرف روسی هنوز درخواست رسمی دریافت ننموده و تحولات اخیر باعث افزایش علاقه مندی به سامانه های دفاع هوایی روسیه به ویژه اس 400 شده است.

سفیر روسیه ادامه داد: هنوز خیلی زود است که جزییات آن را آنالیز کنیم، بنابراین در صورت درخواست مقام های عراقی برای خرید سامانه دفاع هوایی آمادگی داریم برای تحقق خواست آن ها کوشش کنیم.

سفیر روسیه در 24 بهمن 98 در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که عراق تا به امروز برای خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه هیچ درخواستی ارایه ننموده است.

ماکسیموف اضافه نمود: با توجه به رخدادهای اخیر، علاقه به خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه در عراق بیشتر شده، اما هنوز اظهار نظر عملی در این خصوص زود است.

وی بیان نمود که ارتش عراق متقاعد و علاقه مند به استفاده از سلاح های روسیه است، زیرا این سلاح ها در میدان های نبرد کارایی و کیفیت خود را نشان داده اند.

دیپلمات روس اضافه نمود: روسیه همچنان به افزایش توانمندی های دفاعی عراق یاری می نماید، به ویژه اینکه تسلیحات روسی مناسب برای همه ارتش های دنیا از جمله بخش بخش پدافند هوایی است.

ماکسیموف تاکید نمود که اگر درخواست جدی در مورد سامانه های موشکی اس 400 از عراق دریافت کنیم به طور جدی آن را دستور کار قرار می دهیم.

از سوی دیگر، کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق 30 فروردین گذشته یک برنامه کامل را برای نخست وزیر ارسال نموده که در آن خواهان خرید سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس 400 از روسیه شده است.

بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در این باره گفت که این کمیته پس از اعلام نظر موافق فرماندهی کل نیروهای مسلح و دیگر نهادها، مجوز و تأییدیه کامل به نخست وزیر ارائه داده که در آن خواهان خرید سامانه پدافند هوایی اس400 شده است.

وی بیان نمود که این موضوع با هدف تقویت نیروهای مسلح صورت گرفته و پس از تشکیل دولت جدید در دستور کار قرار می گیرد و اجرایی شدن آن احتیاج به تصویب نهایی نخست وزیر آینده دارد.

الزیادی با اشاره به اینکه کمیته امنیت و دفاع مجلس از تصمیم دولت بعدی پشتیبانی خواهد نمود و پیشنهادها و توصیه های خود را به طور دقیق ارائه می دهد، اضافه نمود که درخواست خرید سامانه اس400 به عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی داده شده اما با معرفی نخست وزیر مکلف وی قادر به تصمیم گیری در این باره نخواهد بود.

وی شرح داد که ساختار ارتش عراق باید توسط بسیاری از سازمان های امنیتی، رهبران نظامی و امنیتی مورد تجدید نظر قرار گیرد و گزارش ها و مطالعاتی در جدول مباحث کمیته امنیت و دفاع وجود دارد که از نزدیک دنبال می شوند و پرونده های زیادی در انتظار مطرح شدن است.

عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق تأکید کرد که ایجاد یک سیستم امنیتی و نظامی کارآمد و قوی برای پشتیبانی و توانمند شدن نیروهای مسلح عراق لازم است؛ بنابر این باید سلاح های مورد احتیاج و متنوع را در قالب یک برنامه مناسب در قالب این ساختار تأمین کرد.

به گزارش ایرنا، عراق از سال 2017 میلادی سعی در خرید سامانه های دفاع هوایی اس 400 و اس 300 روسیه دارد، اما تهدید آمریکا به تحریم های مالی همچنان مانع اصلی بر سر خرید این سامانه ها است.

در همین حال، کریم علیوی عضو دیگر کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق 23 دی 98 خاطرنشان کرد که بغداد به سامانه های دفاع هوایی قوی احتیاج دارد و آمریکایی ها بارها عراق را در این خصوص ناامید نموده اند و آن ها در تهیه سلاح های لازم به دولت عراق یاری نمی نمایند.

این نماینده مجلس عراق اضافه نمود: سه ماه پیش نماینده بغداد برای خرید اس400 از روسیه ملاقات و با مقام های این کشور مذاکره کرد، اما بحران سیاسی در عراق و استعفای نخست وزیر سبب توقف این مذاکرات شد.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به تنش شدید در خاورمیانه و تقاضای نیروهای خارجی برای ترک عراق، مجلس این کشور به نخست وزیر برای خرید سامانه دفاع هوایی از روسیه یا از هر منبع دیگری اجازه داده است.

پیش از این نیز محمد رضا رییس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق اعلام نموده بود که بغداد مذاکرات با مسکو را برای خرید سامانه های موشکی شروع نموده است.

از سوی دیگر، سفیر روسیه در عراق 24 بهمن 98 گفت که عراق تا به امروز هیچ درخواستی برای خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه ارایه ننموده است.

ماکسیم ماکسیموف در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اضافه نمود: با توجه به رخدادهای اخیر، علاقه به خرید سامانه موشکی اس400 روسیه در عراق بیشتر شده، اما هنوز صحبت کردن در این خصوص زود است.

وی بیان نمود که ارتش عراق متقاعد و علاقه مند به استفاده از سلاح های روسیه است، زیرا این سلاح ها در میادین نبرد کارایی و کیفیت خود را نشان داده اند.

دیپلمات روس اضافه نمود: روسیه همچنان به افزایش توانمندی دفاعی عراق یاری می نماید، به ویژه اینکه تسلیحات روسی مناسب برای همه ارتش های دنیا از جمله بخش پدافند هوایی است.

عراق و روسیه در زمان حاضر افزون بر بخش تسلیحات، در زمینه مبارزه با داعش نیز در کنار ایران و سوریه در چارچوب یک مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات با یکدیگر همکاری دارند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1096

به "پیشنهاد روسیه به عراق برای فروش اس 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد روسیه به عراق برای فروش اس 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید