خاتمه عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی در دریای چین جنوبی

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: نخست وزیر مالزی تاکید نمود، عملیات جستجوی هواپیمای مسافربری ناپدید شده این کشور در دریای چین جنوبی به سرانجام رسیده است.

خاتمه عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی در دریای چین جنوبی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، نجیب رزاق نخست وزیر مالزی در حالی از خاتمه عملیات برای یافتن هواپیمای ناپدید شده این کشور در دریای چین جنوبی خبر داده است که احتمالات و حدس های تازه ای در مورد سقوط این هواپیما در اقیانوس هند مطرح شده است.

بر اساس این گزارش نخست وزیر مالزی توضیح داد، احتمالا هواپیمای مسافربری این کشور پیش از قطع سیستم مخابراتی و ارتباطی خود به سوی غرب تغییر راستا داده است. هنوز به درستی معلوم نیست این هواپیما در چه منطقه ای از اقیانوس هند سقوط نموده ولی دولت مالزی میخواهد دو کریدور احتمالی را برای انجام عملیات جستجو مطرح کند.

کریدور شمالی شامل مرزهای قزاقستان و ترکمنستان به سوی مرزهای تایلند خواهد بود و کریدور جنوبی نیز از مرزهای اندونزی تا جنوب اقیانوس هند را شامل خواهد شد. وی بار دیگر از همه کشورهای دنیا خواست تا اطلاعات راداری خود مربوط به این پرواز را در اختیار مقام های هواپیمایی مالزی قرار دهند.

بعضی منابع مطلع مالزی و آمریکا نیز احتمال ربوده شدن هواپیمای مسافربری مالزی را تایید نموده اند. بعضی سیگنال ها و پیغام های ماهواره ای نیز نشان می دهد که این هواپیما پس از قطع ارتباط با برج مراقبت همچنان به پرواز خود ادامه داده است. محتمل ترین حدس این است که این هواپیما به سوی اقیانوس هند تغییر راستا داده و پس از خاتمه سوخت در این اقیانوس سقوط نموده است.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا و هند نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه گذشته در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 401

به "خاتمه عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید