هشدار فرمانده آمریکایی در افغانستان درباره حملات علیه نیروهای خارجی

به گزارش تور هند ارزان، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان هشدار داد، حمله شبه نظامیان به سربازان خارجی باقی مانده در افغانستان پس از ضرب الاجل اول مه برای خروج نیروها از این کشور، یک اشتباه است.

هشدار فرمانده آمریکایی در افغانستان درباره حملات علیه نیروهای خارجی

به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان در پی صحبت های یکی از سخنگوهای نیروهای آمریکایی مطرح شد که از تیراندازی غیر مستقیم در فرودگاه قندهار خبر داده بود اما این حمله تلفات یا خساراتی در پی نداشت.

بر اساس توافق فوریه 2020 بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و طالبان، نیروهای خارجی باید تا اول مه امسال میلادی از افغانستان خارج می شدند و در عوض نیز این گروه شبه نظامی باید حمله به نیروهای خارجی و پایگاه هایشان را متوقف می کرد. اما جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی بیان کرد پس از آنالیز اوضاع به این نتیجه رسیده که نیروهای آمریکایی چند ماه پس از ماه مه در افغانستان باقی بمانند و تاریخ 11 سپتامبر را برای ترک این کشور تعیین کرد.

ژنرال میلر گفت: طالبان با حمله به نیروهای خارجی باقی مانده در افغانستان مرتکب اشتباه می گردد. اشتباه نکنید، ما ابزار نظامی برای واکنش مناسب به این حملات علیه نیروهای ائتلاف و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را داریم.

هنوز تعیین نیست که چه گروهی در این حملات دست داشته اما دولت افغانستان، طالبان را مسئول می داند.

در همین حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توئیتی روز شنبه بیان کرد که عدم رعایت ضرب الاجل اول مه (11 اردیبهشت) برای خروج نیروها که در توافق سال گذشته آمده به این معناست که راه برای شبه نظامیان طالبان برای انجام اقدامات مقابله ای مناسب علیه نیروهای اشغالگر باز شده است. با این حال، شبه نظامیان منتظر تصمیم رهبری این گروه هستند.

واشنگتن هشدار داده در صورتیکه نیروهای خارجی حین فرایند خروج هدف حملات قرار بگیرند، از خودشان دفاع می نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1714

به "هشدار فرمانده آمریکایی در افغانستان درباره حملات علیه نیروهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار فرمانده آمریکایی در افغانستان درباره حملات علیه نیروهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید