هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به داروی درمان کرونا

به گزارش تور هند ارزان، سازمان غذا و داروی آمریکا اطلاعیه ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین در بیماران کرونایی هشدار داد.

هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به داروی درمان کرونا

به گزارش خبرنگاران از فارس، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اطلاعیه ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین همچون بروز مشکل در ضربان قلب در بیماران مبتلا به کرونا و طی آزمایشات بالینی هشدار داد.

هیدروکسی کلروکین و یک داروی مرتبط با آن، کلروکین در حال حاضر تحت آزمایش های احتمالی COVID-19 قرار دارند.

این دارو هنوز برای این استفاده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید نشده است؛ هیدروکسی کلروکین برای درمان مالاریا، لوپوس اریتماتوز و آرتریت روماتوئید استفاده می گردد.

FDA مسئول حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه به وسیله تنظیم و نظارت بر ایمنی مواد غذایی، محصولات تنباکویی، مکمل های غذایی، واکسن، تزریق خون، دستگاه های پزشکی، دستگاه های ساطع اشعه الکترومغناطیس (ERED)، محصولات دامپزشکی و لوازم آرایشی است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در خصوص استفاده از هیدروکسی کلروکین یا کلروکین برای COVID-19 در خارج از بیمارستان یا یک کارآزمایی بالینی به دلیل بروز مسائل احتمالی برای قلب هشدار داد.

FDA گفت: مصرف این داروها به وسیله نسخه های سرپایی افزایش یافته است.

به گزارش این سازمان، هیدروکسی کلروکین و کلروکین می توانند باعث ایجاد ضربان قلب غیر طبیعی مانند طولانی شدن فاصله QT و ضربان قلب سریع و خطرناک به نام تاکی کاردی بطنی شوند.

FDA گفت: بیمارانی که دارای مسائل بهداشتی دیگری مانند بیماری های قلبی و کلیوی نیز هستند، احتمالاً هنگام دریافت این داروها در معرض خطر این مسائل هستند.

این آژانس اعلام نموده است که همچنان به آنالیز خطرات مرتبط با استفاده از هیدروکسی کلروکین و کلروکین برای COVID-19 می پردازد و در صورت دسترسی به اطلاعات بیشتر، آنها را منتشر خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1098

به "هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به داروی درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به داروی درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید