هشدار درباره علائم تازه کرونا در بچه ها

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران : طبق اعلام عضو کمیته علمی کرونا، به طورکلی علائم بیماری کرونا در بین بچه ها با گریه شدید و حتی در بعضی از موارد با علائم کاوازاکی بروز پیدا می نماید.

هشدار درباره علائم تازه کرونا در بچه ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، مینو محرز عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به بروز علائم کرونا در بچه ها و جوانان اظهار کرد: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در بین بچه ها با علائم خفیف همراه است و فقط در بعضی از موارد بیماری بدون علامت در بین بچه ها ظاهر می گردد.

او با بیان اینکه بسیاری از بچه ها و حتی جوانان ناقل بیماری کرونا هستند، اضافه نمود: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته بیماری کرونا در بچه ها به شکل خفیف و حتی بدون علامت است اما آنها ناقل خطرناک ویروس کرونا محسوب می شوند و اگر در دورهمی های خانوادگی حضور پیدا نمایند باعث انتشار بیماری کرونا به دیگران خواهند شد.

عضو کمیته علمی کرونا بیان نمود: امروزه به دلیل سیستم ایمنی بدن بچه ها و حتی جوانان بیماری کرونا با علائم شدید در بین آنها بروز پیدا نمی نماید اما همین افراد بیماری را به اطرافیان منتقل نموده که در این بین سالمندان و گروه های پر خطر اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند دچار نوع شدید این عارضه خواهند شد.

محرز اضافه نمود: به طورکلی علائم بیماری کرونا در بین بچه ها با گریه شدید و حتی در بعضی از موارد با علائم کاوازاکی بروز پیدا می نماید و در موارد بستری بچه ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است.

عضو کمیته علمی کرونا تاکید نمود: در حال حاضر دورهمی های خانوادگی تبدیل به کانونی خطرناک برای انتقال بیماری کرونا در بین اعضای خانواده و به ویژه سالمندان و گروه های پر خطر می گردد و از همه مردم درخواست می کنم که شب یلدای سال جاری را متفاوت با سال های گذشته برگزار نمایند.

او ادامه داد: در دورهمی های خانوادگی اگر سالمندئان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای گرفتار بیماری کرونا بشوند شدت بروز این بیماری در بین آنها بیشتر از سایر افراد عادی است؛ به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلای سالمندان و گروه های پر خطر به بیماری کرونا و شکستن چرخه انتقال از برگزاری مهمانی های خانوادگی در چنین شرایطی پرهیز گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1474

به "هشدار درباره علائم تازه کرونا در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره علائم تازه کرونا در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید