نظارت بر اماکن اقامتی قم به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در جلسه ای با انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع های گردشگری، جامعه مهمان پذیران و هتل داران با اشاره به اینکه نظارت ها باید به صورت جدی در استان پیگیری گردد، گفت: برای نظارت دقیق تر و تسلط انجمن های صنفی بر خدمات ارائه شده به زائران در تأسیسات گردشگری به بخش خصوصی واگذار می گردد.

نظارت بر اماکن اقامتی قم به بخش خصوصی واگذار می گردد

وی اضافه نمود: ماندگاری مسافران در استان قم در گرو ارائه خدمات مناسب و در شأن زائران کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) است از این جهت در صورتی که خدمات مطلوب باشد رضایت مسافران را جلب نموده و ماندگاری این افراد برای اقتصاد استان سودآور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: به همین دلیل نظارت ها به انجمن های صنفی واگذار می گردد ضمن اینکه اداره کل نیز به صورت دوره ای از واحدها بازدید می نمایند تا خللی در خدمات ارائه شده صورت نگیرد چرا که نظارت امری حاکمیتی است و حق مسئولان است که نظارت عالیه بر تأسیسات گردشگری داشته باشند.

وی از درجه بندی هتل ها در استان اطلاع داد و گفت: این طرح توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اجرا شده است که در استان قم شروع شده است.

واحدهای اقامتی باید به صورت آنلاین آمار پذیرش مسافران را ارائه نمایند

وی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی باید به صورت آنلاین آمار پذیرش مسافران را ارائه نمایند، گفت: این آمار باید در مورد پذیرش زائران از کشورهای مختلف و ظرفیت پذیرش هتل باشد تا برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های استان و اسکان مسافران و اقتصاد بخش خصوصی دقیق تر صورت بگیرد.

رضایی اضافه نمود: بیش از 400 واحد تأسیسات گردشگری و 9 هزار تخت در قم از زائران پذیرایی می نماید که با ارائه آمارهای این واحدها می توان تعداد ماندگاری مسافران و حضورشان در استان را تخمین زد و در این زمینه تصمیماتی اندیشیده گردد.

وی به برگزاری دومین جشنواره مشارکت مردمی گردشگری با رویکرد همدلی و همزبانی اشاره نمود و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این جشنواره را در راستای مشارکت های مردمی برای معرفی آثار ناشناخته و کمتر شناخته شده تاریخی و طبیعت گردی فراخوان نموده است تا مردم در این جشنواره شرکت نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اضافه نمود: برگزاری این دوره جشنواره در معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری قابل تحسین است چرا که باعث جذب مردم به جاذبه ها در قالب تصاویر، فیلم سازی، ایده های خلاقانه و خاطره نویسی می گردد از این رو انجمن های صنفی تأسیسات گردشگری می توانند با توزیع و نصب پوسترهای این جشنواره در مشارکت مردم قدم مؤثری بردارند.

وی ادامه داد: این جشنواره تا 15 شهریورماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند از این فرصت استفاده نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سایت www.Irantourismfestival2.com مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 876

به "نظارت بر اماکن اقامتی قم به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر اماکن اقامتی قم به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید