نخست وزیر کانادا هشت وزیر دولت را برکنار می نماید

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: نخست وزیر کانادا طرح ترمیم کابینه را به قیمت افشای پرونده رسوایی اقتصادی سنای این کشور که ضربه جدی به وجهه حزب حاکم زده، ارائه نموده است.

نخست وزیر کانادا هشت وزیر دولت را برکنار می نماید

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ طرح ترمیم کابینه که از سوی استفان هارپر نخست وزیر کانادا ارائه شده در حالی است که افشای پرونده فساد اقتصادی در سنای این کشور وجهه این حزب را به شدت تخریب نموده است.

در بین 8 وزیر جدید پیشنهادی از سوی نخست وزیر کانادا 4 زن حضور دارند. جیم فلاهرتی وزیر دارایی و جان بیرد وزیر خارجه کانادا از افرادی هستند که صندلی خود را در کابینه کانادا حفظ نموده اند.

هارپر نخستین بار تغییرات کابینه در شبکه اجتماعی توییتر خاطرنشان کرد و اضافه نمود: وی از اعلام نام 4 زن به عنوان وزیر جدید در کابینه اش افتخار می نماید.

ترمیم کابینه کانادا در حالی است که هارپر و دولت محافظه کار کانادا برای شرکت در انتخابات 2015 میلادی آماده می گردد.

روز دوشنبه هارپر تاکید نمود: وزرای جدید معرفی شده اولویت های جدید دولت کانادا را به پیش خواهند برد. وزرای دفاع و دادگستری کانادا که در کابینه فعلی حضور دارند، تنها پست خود را با یکدیگر عوض نموده اند.

وزیر بهداشت کانادا برای احراز پست وزارت محیط زیست معرفی شده و قرار است رونا آمبروز وزیر جدید بهداشت کانادا گردد. لیزا رایت وزیر پیشین کار کانادا نیز قرار است وزارت حمل و نقل این کشور را مدیریت کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 260

به "نخست وزیر کانادا هشت وزیر دولت را برکنار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا هشت وزیر دولت را برکنار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید