مقایسه جشن قهرمانی پرسپولیس و بایرن مونیخ

به گزارش تور هند ارزان، حتی اگر جشن متفاوت بایرن مونیخ را به حساب انضباط آلمانی ها بگذاریم، آیا باشگاه دیگری در جهان هست که مدیرانش مثل مدیران فوتبال ایران برای عکس دریافت با جام های قهرمانی از بازیکنان و مربیان پیشی بگیرند؟

مقایسه جشن قهرمانی پرسپولیس و بایرن مونیخ

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

مقایسه جشن قهرمانی پرسپولیس و بایرن مونیخ

تنها اتفاقی که در شب قهرمانی پرسپولیس می توانست ذهن مان را از آن همه شلوغی و بی نظمی رها کند، جام دریافت مدیران باشگاه بود. اتفاقی که البته خیلی هم تازه نیست و فوتبال مثلا حرفه ای ایران از سال ها پیش به آن خو گرفته. این را در واقع باید ویژگی منحصر به فرد فوتبال مان بدانیم و بزرگ ترین تفاوتش با آنچه در جهانی فوتبال، حرفه ای می خوانندش. یکی از همان ده ها موردی که تا وقتی رهایش نکنیم، حرفه ای گری را هم به معنای واقعی درک نخواهیم کرد.

اتفاقی که در جشن قهرمانی پرسپولیس افتاد، ظاهر ساده ای داشت اما لحظه لحظه اش را می توان به نقد کشید. به ویژه اگر دو روز بعد از آن جشن هفتمین قهرمانی متوالی بایرن مونیخ را دیده باشی. در آلیانس آره نا و همان زمینی که بیست و نهمین قهرمانی باواریایی ها رقم خورد، فرش قرمزی پهن کردند و بزرگان سال های دور و نزدیک بایرن مونیخ هم صف کشیدند کنار این معبر که قرار بود بازیکنان تیم قهرمان را برساند به سکوی افتخار. از اولیور کان گرفته تا جیووانی البر، پائولو سرجیو و حتی ارگن تالر. همه با کت و شلوارهایی که ویژه همین قهرمانی به تن داشتند، به انتظار بازیکنان تیم ایستادند و برخوردشان با آنها از این هم چشمگیرتر بود.

هر کدام از بازیکنان بایرن مونیخ که از فرش قرمز عبور می کردند، مورد تقدیر قدیمی ترهای این باشگاه و در آغوش شان قرار می دریافتد و البته بازار شوخی و خنده هم حسابی داغ بود. بازیکنان یکی یکی خود را به سکوی قهرمانی رساندند اما وقتی جام را بالای سر بردند، نه مدیری کنارشان بود، نه مسئولی از کادر پزشکی و تدارکات تیم و نه حتی پیشکسوتانی که آنها را از جهت قهرمانی تا سکو اسکورت نموده بودند.

همه کناری ایستادند تا بازیکنان و مربیان با خیال راحت قهرمانی شان را جشن بگیرند و جالب اینکه مدیران ارشد باشگاه بایرن مونیخ جشن قهرمانی را از ابتدا تا سرانجام از صندلی ویژه استادیوم به تماشا نشستند. اولی هوینس مدیرعامل و کارل ماینس رومنیگه مدیر اجرایی بایرن مونیخ جشن قهرمانی قرمزهای باواریا را از همان جایی که بازی آخر این تیم برابر فرانکفورت را دیده بودند، تماشا کردند و حضورشان در جشن قهرمانی در همان چند دقیقه ای خلاصه شد که ایستاده، بازیکنان بایرن را تشویق و از آنها تشکر می کردند.

این را بگذارید کنار آشفته بازاری که در جشن قهرمانی پرسپولیس در جم به راه افتاد و افراد متفرقه برای عکس دریافت با جام از سر و کول هم بالا می رفتند. همه چیز آنقدر بهم ریخته بود که حتی سیدجلال حسینی به وقت بالا بردن جام نتوانست جلوی سکو بایستد و پشت چند بازیکن و چند تا از مسئولان تدارکات تیم که جلوی سکو ایستاده بودند، اصلا پیدا نبود که دوربینی بتواند شکار کند تصویرش را.

بدتر از آن، عکس دریافت های مدیران باشگاه پرسپولیس با جام بود و اینکه در یکی دو صحنه ایرج عرب جام را از دست بازیکنان ربود و با آن، جلوی دوربین ها ژست گرفت. بعد هم اعضای هیات مدیره که تازه از دو ماه پیش پایشان به باشگاه پرسپولیس باز شده یکی یکی جلو آمدند و با جام قهرمانی عکس دریافتد. جالب اینکه سایت رسمی باشگاه پرسپولیس هم با افتخار عکس های مدیرانش با جام قهرمانی را روی خروجی اش قرار داد تا رفتارهای آماتورگونه آنها را تکمیل نموده باشد.

حتی اگر جشن متفاوت بایرن مونیخ را به حساب نظم و انضباط خاص آلمانی ها بگذاریم، آیا باشگاه دیگری در جهان هست که مدیرانش مثل مدیران فوتبال ایران برای عکس دریافت با جام های قهرمانی از بازیکنان و مربیان پیشی بگیرند؟

11 - 270 - 220

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 226

به "مقایسه جشن قهرمانی پرسپولیس و بایرن مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه جشن قهرمانی پرسپولیس و بایرن مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید