معرفی بازی ریسک؛ بهترین فرمانده پیروز میدان است

به گزارش تور هند ارزان، در روزهایی که فرصت گذراندن اوقات با خانواده و عزیزان بیش از گذشته است، با برپایی بازی های جذاب و سرگرم کننده، خانه نشینی خود را دلچسب کنید. یکی از جذاب ترین بازی های پبشنهادی ما، ریسک است. اگر از مدیریت کردن، چیدمان سیاسی و به کار بردن استراتژی برای رسیدن به هدف لذت می برید بازی ریسک حتما شما را مجذوب خود خواهد نمود. هدف از این بازی، پیاده سازی استراتژی، جنگیدن و پیروزی است.

معرفی بازی ریسک؛ بهترین فرمانده پیروز میدان است

کره زمین؛ قلمرو بازی

بازی ریسک بر روی صفحه ای انجام می گردد که نقشه تمام کشورها و قاره های دنیا بر روی آن ترسیم شده است. صفحه بازی به شش قاره و 42 قلمرو تقسیم شده است. علاوه بر مرزهای مشترک بین سرزمین ها که راستاهای حمله یا دفاع را تعیین می نمایند، تعداد زیادی راستا ویژه اقیانوسی یا فرامرزی نیز تعیین شده است. به عنوان مثال، راستا بین شمال آفریقا و برزیل. اقیانوس ها و دریاها بخشی از زمین بازی نیستند.

بازیکنان که تعداد آنها می تواند بین دو تا شش نفر باشد، با استفاده از مهره های رنگی حضور خود در بازی را تعیین می نمایند. آنها سه دسته ارتش دارند که متشکل از 40 پیاده نظام، 12 سواره نظام و 8 توپخانه جنگی است. کارت هایی با عنوان کارت قلمرو نیز در بازی وجود دارند که داستان بازی را رقم می زنند و بین هر یک از بازیکنان به شکل مساوی تقسیم می گردد. بازی از طریق تاس انجام می گردد و خوب و بد آمدن آنها، تاثیر بسیاری بر عملکرد بازیکنان دارد.

شانس یار باشد فاتح دنیاید

در بازی ریسک، هر یک از بازیکنان نقش یک فرمانده ارتش را ایفا می نمایند و مهره ها و وسایل بازی حکم ارتش آنها را دارند. فرمانده احتیاج به دو فاکتور برای پیروزی دارد، شانس و استراتژی. در واقع، اینکه یک فرمانده چطور می تواند در حالی که باید از قلمرو خود دفاع کند، دست به کشورگشایی و فتح سرزمین های دیگر را بزند، علاوه بر استراتژی، به شانس هم بستگی دارد. شانس را در این بازی، تاس ها و کارت ها تعیین می نمایند. هر یک از بازیکنان باید برای حرکت و حمله، تاس بیاندازد و بر اساس آن، بهترین تصمیم را برای ارتش خود بگیرد. ریسک همانطور که از نامش تعیین است، کاملا بر پایه ریسک و شجاعت حرکت می نماید.

سعی کنید با شکست دادن ارتش مخالفان، سرزمین ها را تصرف کنید. اما مراقب باشید: پیروزی در نبردها به برنامه ریزی دقیق، تصمیم گیری سریع و حرکت جسورانه بستگی دارد. شما باید نیروهای خود را عالمانه حرکت دهید، فقط در زمان مناسب حمله کنید و دفاع خود را در برابر همه دشمنان تقویت کنید.

هر یک از افراد باید بتوانند با حمله به قلمرو دیگر بازیکنان، سعی در بیرون راندن آنها از بازی و گسترش قلمرو خود داشته باشند. در آخر پیروز میدان کسی است که بتواند بر همه ارتش ها غلبه کند و فاتح 42 قلمرو گردد.

در این زمینه بخوانید:

بازی کارتی UNO؛ بازی خانوادگی و جذاب برای روزهای عید نوروز

بازی با طعم نوستالژی ؛ یه قل دوقل و بازی سرعت و تمرکز

محبوبیت دنیایِ بازی فرانسوی

ریسک در سال 1957 توسط آلبرت لاموریس، فیلمساز فرانسوی اختراع و در آن کشور منتشر شد و زمانی نگذشت که به یکی از محبوب ترین بازی های رو میزی دنیا تبدیل شد. این محبوبیت باعث شد نسخه های مختلفی از این بازی وارد بازار گردد. علاوه بر اینکه بسیاری از بازی های طراحی شده پس از ریسک، از آن الگو برداری نموده است. ریسک در حال حاضر، از نمونه اولیه خود کمی متفاوت شده ولی قاعده بازی تغییر ننموده است. در ایران نیز، این بازی هواداران بسیاری دارد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1445

به "معرفی بازی ریسک؛ بهترین فرمانده پیروز میدان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بازی ریسک؛ بهترین فرمانده پیروز میدان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید