مصاحبه، میرآبیان: سیاست خارجی عمان پس از مرگ سلطان قابوس تغییر نمی کند

به گزارش تور هند ارزان، سفیر سابق ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس با بیان اینکه ترسیم سیاست ها و تصمیم گیری های مهم در عمان توسط شورای خاندان سلطنتی این کشور انجام می گردد، تاکید نمود: مسقط سیاست محافظه کارانه اش را در منطقه و با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

مصاحبه، میرآبیان: سیاست خارجی عمان پس از مرگ سلطان قابوس تغییر نمی کند

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

رضا میرآبیان سفیر سابق ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرنگاران با اشاره به درگذشت پادشاه عمان و تاثیر آن بر سیاست خارجی این کشور گفت: با توجه به شناختی که از عمان وجود دارد و معمولا این کشور یک سیاست کاملا محافظه کارانه و بسیار با احتیاط را در پیش گرفته است و آنچه که به روابط عمان با جمهوری اسلامی ایران مربوط می گردد، به نظر می رسد شاهد تغییری در سیاست های کلی مسقط در قبال تهران نباشیم. عمان کوشش می نماید که همان سیاست محافظه کارانه اش را در منطقه و با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد لذا مناسبات دوستانش را با تهران همچنان حفظ خواهد نمود.

وی درباره نقش آفرینی هثیم بن طارق پادشاه جدید عمان در سیاست خارجی این کشور گفت: سیاست در عمان به گونه ای نیست که سیاست گزاری در این کشور فردی باشد بلکه بیشتر شورای خاندان سلطنتی (پادشاهی) تصمیم گیری های مهم را انجام می دهد. هیثم بن طارق به تازگی به سمت پادشاهی عمان منصوب شده و طبیعی است که در چارچوب شورای خاندان پادشاهی تصمیم گیری خواهد نمود. چرا که سیاست های کلان عمان در همین شورا ترسیم می گردد.

میرآبیان کرد: هیثم بن طارق کاریزما و شخصیت سلطان قابوس پادشاه سابق عمان را ندارد لذا نمی تواند بر خلاف تصمیمات شورای خاندان سلطنتی در منطقه عمل کند و این در حالی است که همین شورا او را به عنوان پادشاه جدید عمان مشخص نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 796

به "مصاحبه، میرآبیان: سیاست خارجی عمان پس از مرگ سلطان قابوس تغییر نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، میرآبیان: سیاست خارجی عمان پس از مرگ سلطان قابوس تغییر نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید