مرکز حقوق بشری سوری: ترکیه پایگاه نظامی در شمال رقه سوریه می سازد

به گزارش تور هند ارزان، دیده بان حقوق بشر سوریه شامگاه پنجشنبه از ساخت یک پایگاه دیگر نظامی ترکیه در شمال رقه در شمال شرق سوریه اطلاع داد.

مرکز حقوق بشری سوری: ترکیه پایگاه نظامی در شمال رقه سوریه می سازد

به گزارش ایرنا از تارنمای این مرکز حقوق بشری که مرکز آن در لندن انگلیس واقع شده است،نیروهای ترکیه شروع به ساخت یک پایگاه نظامی وابسته به خود در روستای طمامیح در حومه شهر عین عیسی نموده اند.

این پایگاه در 2 کیلومتری ناحیه عین عیسی واقع شده است که کنترل آن در دست نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) و ارتش رسمی سوریه است، جایی که آنکارا انتقال تجهیزات لجستیکی و دستگاه های ساخت و ساز برای احداث این پایگاه اغاز کرد.

این اقدام ترکیه در سایه آن صورت می گیرد که براساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، حملات نیروهای ترکیه و نیروهای وابسته به آن به عین عیسی و حومه آن تشدید شده است.

این دیده بان گزارش داد که در حمله موشکی نیروهای ترکیه و گروه های وابسته به آن به منطقه عین عیسی در شمال رقه، سه غیر نظامی زخمی شده آند.

ترکیه در 25 مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوری از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه شروع کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول 120 کیلومتر و عمق 30 کیلومتری از مرزهای ترکیه بوده است.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی، در سوچی روسیه 30 مهر 98 به توافق 10 ماده ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق 30 کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1418

به "مرکز حقوق بشری سوری: ترکیه پایگاه نظامی در شمال رقه سوریه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز حقوق بشری سوری: ترکیه پایگاه نظامی در شمال رقه سوریه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید