مبتلایان به دیابت در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در همه گیری کرونا، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری می باشند بر ارائه خدمات مراقبتی با اولویت خدمات غیرحضوری و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در این گروه تاکید نمود.

مبتلایان به دیابت در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد بچه ها و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع یک در دنیا، بیش از یک میلیون نفر است افزود: در سال 2019میلادی بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: 11 درصد از جمعیت بالای 25 سال کشور مبتلا به دیابت هستند که حداقل 25 درصد این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی تعداد بیماران دیابتی شناسایی شده در جمعیت بالای 30 سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بیش از 65 هزار نفر گفت و با اشاره به اینکه در همه گیری کرونا، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری می باشند بر ارائه خدمات مراقبتی با اولویت خدمات غیر حضوری و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در این گروه تاکید کرد.

حیدرزاده بیان کرد: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط، جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال 1404 متوقف کند.

وی یادآور شد: با همین هدف همگام با ادغام برنامه مراقبت های ادغام یافته بیماری های غیرواگیر، اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت همزمان با هفته ملی دیابت انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امسال نیز به منظور آگاهی عموم هموطنان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی مانند سال های گذشته روزهای 24 لغایت 30 آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نام گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1408

به "مبتلایان به دیابت در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان به دیابت در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید