شرایط سفر به قطر در کرونا

به گزارش تور هند ارزان، شرایط سفر به قطر در کرونا برای ایرانیان چگونه است؟

شرایط سفر به قطر در کرونا برای بسیاری از گردشگران اهمیت بالایی دارد. قطر که از کشورهای همجوار است، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران است. شیوع ویرونا کرونا سبب شده است تا مرزهای بسیاری از کشورها با یکسری از محدودیت ها به روی مسافران باز گردد.

شرایط سفر به قطر در کرونا

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

کشور قطر هم برای حفظ سلامت شهروندان خود شرایط سفر را با محدودیت هایی همراه نموده است. اگر از ایران قصد سفر به کشور توریستی قطر را دارید، با خبرنگاران از شرایط سفر به قطر در کرونا آگاه شوید.

محدودیت های مرزی

به طور کلی بیشتر مسافران مجاز به ورود به قطر نیستند. البته این قانون استثنائاتی دارد که شامل موارد زیر می گردد:

مسافرانی که گواهی واکسیناسیون COVID-19 آنها نشان می دهد حداقل 14 روز قبل از ورود به قطر با یکی از واکسن های آسترازنکا، جانسن، مدرنا، فایزر یا سینوفارم واکسینه شده اند، اجازه ورود به قطر را خواهند داشت. بچه ها زیر 18 سال احتیاجی به ارائه گواهی واکسیناسیون ندارند. البته مسافران واکسینه شده باید بدانند که اگر از کشورهای قرمز به قطر سفر نموده باشند، امکان ورود به این کشور را نخواهند داشت.

مسافرانی که گواهی واکسیناسیون آنها نشان دهد اولین دوز یکی از واکسن های آسترازنکا، مدرنا یا فایزر را 14 روز قبل از ورود به قطر زده اند، اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت. البته این مسافران باید گواهی بهبودی از ویروس کرونا در 12 ماه گذشته از طرف یکی از کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی یا امارات متحده عربی صادر شده باشد را به همراه داشته باشند.

آزمایش و شرایط واکسیناسیون

بیشتر مسافران برای سفر به قطر به آزمایش یا واکسیناسیون COVID-19 احتیاج دارند.

  • مسافران باید آزمایش PCR منفی COVID-19 را حدبیشتر 72 ساعت قبل از ورود به قطر انجام دهند. نتیجه آزمایش باید از آزمایشگاه های مورد تایید دولت محلی صادر شده باشد.
  • مسافرانی که از ایران می آیند باید برای رزرو هتل قرنطینه ای به مدت 5 ، 7 یا 10 روز اقدام نمایند. مسافران ایرانی می توانند برای اطلاع از جزییات به سایت وزارت بهداشت قطر مراجعه نمایند.
  • این قانون برای مسافرانی که از کشورهای سبز به قطر سفر می نمایند و گواهی واکسیناسیون کامل از واکسن های آسترازنکا، جانسن، مدرنا یا فایزر دارند، صدق نخواهد کرد. بچه ها زیر 12 سال این مسافران هم احتیاجی به ارائه گواهی تست و واکسیناسیون ندارند.
  • مسافرانی که از کشورهای سبز به قطر سفر می نمایند و 14 روز قبل از ورود به این کشور اولین دوز یکی از واکسن های آسترازنکا، مدرنا یا فایزر را زده اند، احتیاجی به قرنطینه و انجام تست PCR ندارند. البته، این مسافران باید گواهی بهبودی از ویروس کرونا که 12 ماه گذشته از بحرین، کویت، عمان، قطر یا عربستان صادر شده باشد را به همراه داشته باشند.
  • بعضی از مسافران در بدو ورود به قطر تحت آزمایش PCR قرار می گیرند. برای اطلاع از جزییات به سایت وزارت بهداشت قطر مراجعه گردد.
  • مسافرانی که گواهی واکسیناسیون COVID-19 آنها نشان دهد حداقل 14 روز قبل از ورود به قطر با واکسن سینوفارم به طور کامل واکسینه شده اند؛ هنگام ورود تحت آزمایش آنتی بادی COVID-19 قرار می گیرند.

شرایط قرنطینه مسافران

  • بیشتر مسافران پس از ورود به قطر باید تحت قرنطینه قرار بگیرند.
  • مسافران می توانند تا 10 روز در هتل یا خانه قرنطینه شوند. جزئیات شرایط قرنطینه در سایت وزارت بهداشت قطر قابل دریافت است.
  • مسافران باید حداقل 12 ساعت قبل از ورود به قطر فرم خود اظهاری را به صورت آنلاین پر نموده و هنگام ورود کپی آن را به همراه داشته باشند.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1869

به "شرایط سفر به قطر در کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سفر به قطر در کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید