سفیر چین: پکن بازنده جنگ سرد با آمریکا نخواهد بود

به گزارش تور هند ارزان، سفیر چین در آمریکا معتقد است درصورت شروع جنگ سرد علیه چین، پکن بازنده این تقابل نخواهد بود.

سفیر چین: پکن بازنده جنگ سرد با آمریکا نخواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه خلق چین، کین گانگ، سفیر چین در آمریکا در مصاحبه ای با رسانه های آمریکایی به میزبانی نشست مالی بلومبرگ با بیان اینکه چین همیشه مرز ایدئولوژیک تفکیک کننده جهان حاضر روبرو است که به مداخله در امور داخلی چین بخصوص تایوان تمایل دارد گفت: ما خواستار احترام متقابل هستیم. ما خواستار هم زیستی مسالمت آمیز هستیم. ما هوادار همکاری برد برد هستیم.

وی در ادامه گفت: اگر بعضی افراد واقعا خواستار شروع جنگ سرد علیه چین باشند، میتوانم اینطور بگویم که چین بازنده (این جنگ) نخواهد بود. این افراد نمی توانند برنده جنگ جهانی باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل ممنوعیت ورود خبرنگاران خارجی به منطقه سین کیانگ نیز گفت: سین کیانگ برای خبرنگاران خارجی باز است. اما سوال اصلی اینجاست که آیا این خبرنگاران به واقعیت اهمیتی می دهند؟ من با بسیاری از آنها صحبت نموده ام. همه آنها می گویند که نمی دانند چه اتفاقی در این منطقه درحال رخ دادن است، آنها صرفا منتقد اظهارات دولت چین هستند.

سفیر چین در آمریکا در پاسخ به این سوال که آینده روابط میان دو کشور در دولت بایدن چه خواهد شد گفت: بایدن نسبت به داشتن یک رابطه خوب با چین اظهار امیدواری نموده است اما آمریکا روابط با چین را تحت عنوان یک رقابت تعریف نموده است. ما با این موضوع مخالفیم زیرا استفاده از رقابت برای تعریف روابط باعث نادیده گرفتن همکاری به عنوان جریان اصلی روابط دو کشور می گردد، درحالیکه ما معتقدیم همکاری، جریان اصلی در روابط 40 سال گذشته دو کشور بوده است.

وی در واکنش به احتمال تمایل چین برای مذاکره با آمریکا بر سر کنترل رقابت تسلیحاتی نیز گفت: زرادخانه هسته ای چین در سطح یکسانی با آمریکا قرار ندارد. آمریکا بزرگترین زرادخانه هسته ای در جهان را در اختیار دارد. دعوت آمریکا از چین برای پیوستن به مذاکرات آیا به این معنی است که چین باید سطح زرادخانه های خود را به سطح آمریکا برساند و یا اینکه آمریکا ابتدا باید زرادخانه های خود را به سطح چین کاهش دهد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2024

به "سفیر چین: پکن بازنده جنگ سرد با آمریکا نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین: پکن بازنده جنگ سرد با آمریکا نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید