سفیر ایران در دهلی: تحریم های یک جانبه آمریکا نباید مانع گسترش روابط هند و ایران گردد

به گزارش تور هند ارزان، همایش همکاری های تجاری ایران و هند به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی و همکاری بانک یوکوی هند در شهر کلکته برگزار و در آن راه های توسعه مناسبات تجاری دو کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

سفیر ایران در دهلی: تحریم های یک جانبه آمریکا نباید مانع گسترش روابط هند و ایران گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، علی چگنی، سفیر کشورمان در هند در این همایش با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان مالی در بخش های مختلف ایران و هند، بر ضرورت و امکان توسعه مناسبات تجاری دو کشور تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به وجود ساز و کار بانکی دوجانبه با هند، گسترش مراودات تجاری در بخش های غیر نفتی دو کشور را زمینه مناسبی برای ارتقاء روابط مالی توصیف و تاکید نمود که تحریم های ظالمانه و یک جانبه آمریکا نباید مانعی در گسترش روابط هند و ایران باشد.

سفیر کشورمان در هند همچنین در ملاقات با مدیران بانک یوکوی هند، بر تسهیل و تسریع بیش از پیش روابط بانکی و مراودات تجاری دو کشور تاکید نمود.

در این همایش که با حضور بیش از یکصد نفر از تجار و مدیران شرکت های هندی برگزار گردید، مدیران فدراسیون صادرکنندگان هند با اشاره به اراده و علاقمندی تجار هندی برای همکاری های تجاری با ایران، بر ضرورت برطرف بعضی موانع موجود تاکید نمودند.

در سرانجام سفیر جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل یوکو بانک به عنوان یکی از دو بانک کارگزار عمده در مورد روابط با ایران به پرسش ها، مسائل و مسائل صادرکنندگان و وارد کنندگان پاسخ دادند. همچنین مقرر شد که بعضی موارد را با برقراری سفرهای متقابل میان تجار دو طرف، مورد پیگیری عملیاتی قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 666

به "سفیر ایران در دهلی: تحریم های یک جانبه آمریکا نباید مانع گسترش روابط هند و ایران گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در دهلی: تحریم های یک جانبه آمریکا نباید مانع گسترش روابط هند و ایران گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید