زورگیری از دانشجویان دامغانی ، عبور و مرور در خوابگاه به قیمت از دست دادن جان و مال!

به گزارش تور هند ارزان، مدت زمانی است که دانشجویان دانشگاه دامغان برای رفتن به خوابگاه استرس دارند و از ترس زورگیران، به خدا پناه می برند.

زورگیری از دانشجویان دامغانی ، عبور و مرور در خوابگاه به قیمت از دست دادن جان و مال!

گروه دانشگاه خبرنگاران- زینب سادات میرسلطانی؛ به سختی وارد دانشگاه شده بود، پدرش در زمین کشاورزی مشغول فعالیت بود و مادرش هم زنی روستایی و خانه دار. وقتی از خانواده خود در شهر اصفهان دل کند و به دانشگاه دامغان آمد، سختی های فراغ از شهر و خانواده از یک طرف و سختی های زندگی جدید در خوابگاه از سوی دیگر نگرانش نموده بود.

کمی گذشت تا بتواند به این شرایط عادت کند. تا اینکه یک شب در حال بازگشت به خوابگاه بود که با صحنه ترسناکی روبرو شد. یک موتوری با دوسرنشین در حالی که صورت خود را پوشانده بودند به او نزدیک شدند، ترسیده بود و با قدم های سریع به سمت پیاده رو حرکت کرد، اما همان حین یکی از آن دو موتورسوار بی صدا به سمتش دوید و با یک دست به روی سینه اش کوبید و او را با چاقو تهدید کرد و بعد از دریافت گوشی و کیف پول، او را زیر باد کتک گرفت و رفت که رفت...

داستانی که خواندید مستند یک شب از زندگی دانشجویان دانشگاه دامغان بود که با سختی تمام و ترس و دلهره هر شب اینگونه به خوابگاه می فرایند.

امنیت در دانشگاه ها امری است مهم و اساسی، که اگر به آن توجهی نگردد موجب بروز اتفاقات ناخوشایند و ناهنجار خواهد شد.

این گونه اتفاقات ممکن است در دانشگاه های دیگر هم رخ داده باشد، مثلا دانشگاه شریف تهران نیز همچنین موضوعی، باعث نارضایتی دانشجویان و پایان مطالبه به حق آنان از معاونت دانشجویی و حراست این دانشگاه شد و در نهایت با ورود مسئولان دانشگاه، با استقرار دو کانکس پلیس، امنیت دانشجویان تامین شد.

بیشتر بخوانید

  • امنیت خوابگاه های شریف با استقرار دو کانکس پلیس برقرار شد
  • اقدامات دانشگاه شریف برای تامین امنیت دانشجویان خوابگاهی
  • امنیت دانشجویان شریف به اختلاف دانشجویی ختم شد!

به همین دلیل هم بعضی دانشجویان دانشگاه دامغان با خبرنگاران تماس دریافتد و پیغام هایی ارسال کردند تا پیگیر حل این مشکل باشیم.

یکی از این دانشجویان می گوید: امشب یه موتوری بعد از دانشگاه آزاد به سمت میدون سعدی به آرومی حرکت می کرد، من تنها بودم و ساعت 9 شب بود. در حال برگشت به خوابگاه بودم، منو که دید سرعتشو کم کرد نزدیکم رسید. ایستاد جهتشو عوض کرد فاصلمون چن متر بیشتر نبود. ممکن بود هر اتفاقی بیفته. منم تنها بودم و کاری از دستم بر نمیومد. ما اینجا تو این شهر هیچ کسی رو نمیشناسیم.

دانشجوی دیگری هم که از این موضوع بسیار شاکی بود، در تماس تلفنی با خبرگزاری گفت: لطفا پیگیری کنید تا مسئولین دانشگاه با نیروی انتظامی صحبت نمایند و با تعبیه کردن یک گشت در این جهت، امنیت را برای دانشجویان فراهم نمایند. در حال حاضر اگر کسی قصد آزار و اذیت و زور گیری داشته باشه، به راحتی می تونه اینکارو انجام بده، مخصوصا در جهت بعد دانشگاه آزاد تا خوابگاه پردیس که خلوت و ناامن هست. امیدواریم مسئولان حداقل جهت دانشگاه ازاد تا خوابگاه پردیس رو کمی سر و سامون بدن.

یکی دیگر از دانشجویان نیز در پیغامی به قیاس مکان دانشگاه و زندان دامغان پرداخت و گفت: زندان دامغان وسط شهر؛ خوابگاه خارج شهر؛ وقتی اینطور باشه این مسائلم پیش میاد؟! حتما باید یه اتفاقی بیوفته؟

دانشجوی دیگری می گفت: ساعت 21:55 شب بود که یک پژو پارس با 4 سرنشین از میدان سعدی خیابان را خلاف جهت می آمدند و به دنبال یک دانشجو می کردند. در مقابل دانشگاه آزاد یک سرنشین با روی پوشانده و لباس مشکی از ماشین پیاده شده و دنبال دانشجو کرد. این تعقیب تا نزدیکی درب خوابگاه پسران ادامه پیدا نموده بود. دانشجو تمام جهت را دوید و خود را به محوطه خوابگاه رساند.

دانشجویی دیگر نیز از اتفاقی مشابه می گفت: همین اتفاق پریشب برای ما افتاد و منو دوستام هم تهدید شدیم؛ خواهشا از حراست دانشگاه بخواید که پیگیر این مسئله باشند، البته اگر هم پیگیری گردد مسئولین میگن (نباید شب برید بیرون)، گناه دانشجو چیه؟ زندان که نیومده تا ساعت 6 عصر که داخل کلاس هستیم واگر هم برای خرید بخواهیم به شهر برویم ، جرات برگشت نداریم.

به گفته دبیر شورای صنفی دانشگاه این اتفاقات در عرض حدود دوماه گذشته رخ داده که یکی از تازه ترین اتفاقات، زورگیری از دانشجویی به اسم علیرضا غلامعلی است که در این زورگیری ها با چاقو دچار آسیب بدنی شد.

غلامعلی در مصاحبه با خبرنگاران از آن شب اتفاق می گوید: شب در حال برگشت بودم، هنذفری گوشم بود که ناگهان شخصی روبرویم ایستاد و گفت: من مستم، گفتم خب یعنی چه؟ که بی درنگ چاقو را داخل سینه ام (بالای قلبم) کوبید. من با همان حال او را زدم تا روی زمین افتاد، در همان حال با چاقو روی زانوی چپم ضربه وارد کرد، رفتم بالای سرش تا چاقو را از او بگیرم که دستش را کشید و تیکه ای از گوشت انگشت اشاره دست راستم کنده شد و بعد از آن فرار کرد.

صحت و سقم این صبحت های دانشجویان را از مکاریان، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه دامغان جویا شدیم.

میگوید: دانشجویان همه به امیدی آمدند تا تحصیل نمایند، اما ساعت 6 عصر به بعد بخاطر اتفاقات اخیر نظیر چاقو زنی، وجود افراد مست و تهدید های شدید و اشرار همه دانشجویان استرس رفت و آمد به خوابگاه ها را دارند.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه دامغان ادامه میدهد که در حادثه اخیر اگر چاقو یک میلیمتر پایین تر اصابت نموده بود، معلوم نبود چه اتفاقی برای آن دانشجو می افتاد.

جهت پیگیری این مسائل با معاونت دانشجویی دانشگاه دامغان تماس گرفتیم او گفت: این موارد به معاونت دانشجویی مربوط نمی گردد و می بایست با حراست تماس بگیرید. هر چند که با حراست دانشگاه نیز به مصاحبه پرداختیم، اما پاسخ درستی را دریافت نکردیم.

گفتنی است، خبرنگاران آماده پاسخ مسئولان دانشگاه دامغان برای حل این موضوعات و ایجاد آرامش فکری برای دانشجویان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 664

به "زورگیری از دانشجویان دامغانی ، عبور و مرور در خوابگاه به قیمت از دست دادن جان و مال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زورگیری از دانشجویان دامغانی ، عبور و مرور در خوابگاه به قیمت از دست دادن جان و مال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید