در اولین ملاقات لاوروف و بلینکن چه گذشت؟

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران : آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) برای اولین بار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ملاقات کرد.

در اولین ملاقات لاوروف و بلینکن چه گذشت؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، بلینکن در این ملاقات که در شهر ریکیاویک پایتخت ایسلند برگزار گردید، گفت: ما به دنبال روابط پایدار با روسیه هستیم اما با آنها اختلافاتی نیز داریم... مناطق بسیاری وجود دارد که منافع ما با روسیه تلاقی می نماید.

وی البته در راستای سیاست های ضد روسی آمریکا، مدعی شد: اگر روسیه اقدامات ستیزه جویانه علیه آمریکا انجام دهد، ما و متحدان و شرکایمان واکنش نشان خواهیم داد.

به نوشته رسانه های آمریکایی، وزیر خارجه روسیه نیز توضیح داد: ما در ارزیابی شرایط جهانی با واشنگتن اختلافات جدی داریم... گفت وگوها با واشنگتن باید صادقانه و براساس احترام متقابل باشد.

لاوروف با بیان اینکه روسیه برای بحث و گفت وگو درباره همه مسائل با واشنگتن آماده است، گفت: مهمترین چیز استفاده از منابع دیپلماتیک است. ما باید در زمینه هایی که منافع ما برآورده می گردد، همکاری کنیم.

وی همچنین اضافه نمود: ما آماده حل همه مسائل باقی مانده از دولت های قبلی ایالات متحده هستیم. ما می توانیم در خصوص برنامه هسته ای ایران و افغانستان با واشنگتن همکاری کنیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1762

به "در اولین ملاقات لاوروف و بلینکن چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اولین ملاقات لاوروف و بلینکن چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید