خبرنگاران وزارت دادگستری آمریکا 18 نفر را در اعتراضات پورتلند دستگیر کرد

به گزارش تور هند ارزان، تهران- خبرنگاران- وزارت دادگستری آمریکا از دستگیری 18 نفر از معترضان به نژادپرستی در شهر پورتلند ایالت اورگان اطلاع داد.

خبرنگاران وزارت دادگستری آمریکا 18 نفر را در اعتراضات پورتلند دستگیر کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز آدینه در بیانیه ای گفت که 18 نفر از معترضان به نژادپرستی را در شهر پورتلند دستگیر و علیه آن ها اعلام جرم فدرال نموده است.

براساس این بیانیه، همه این 18 نفر برای بار اول در دادگاه حاضر و سپس آزاد شده اند، اما منتظر برگزاری دادگاه و دیگر روندهای قضایی برای رسیدگی به پرونده شان هستند.

شهر پورتلند چندین روز است که صحنه برخورد ماموران ایالتی و فدرال با معترضان به نژادپرستی شده و در روزهای اخیر انتقادهای گسترده داخلی و بین المللی را علیه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای سرکوب خشونت آمیز اعتراضات برانگیخته است.

روزنامه یواس ای تودی گزارش داد که صبح آدینه نیز این شهر صحنه سرکوب اعتراض ها توسط ماموران بود و نیروهای امنیتی برای پراکندن معترضان از شلیک گاز اشک آور، پرتاب مواد آتش زا و اسپری فلفل استفاده کردند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد مستقر در ژنو، عصر امروز از دولت آمریکا خواست مانع رفتار نامناسب ماموران پلیس و نیروهای امنیتی علیه تظاهرنمایندگان معترض و روزنامه نگاران در شهرهای این کشور مانند پورتلند یا بازداشت غیرقانونی آنان گردد.

لیز ثروسل سخنگوی حقوق بشری سازمان ملل متحد گفت: گزارش های حاکی از بازداشت تظاهرنمایندگان مسالمت جو توسط افسران پلیس ناشناس مایه نگرانی است، زیرا دستگیرشدگان خارج از محدوده نظارت و حفاظت قانون قرار می گیرند و ممکن است موجب افزایش بازداشت های خودسرانه و دیگر موارد نقض حقوق بشر گردد.

ثروسل اضافه نمود: مسئولان و مقام های ایالات متحده باید اطمینان یابند که نیروهای امنیتی فدرال و محلی مستقر در شهرها باید به صورت کامل و شفاف شناسایی شده باشند و از زور تنها در هنگام ضرورت و به صورت متناسب و بر اساس معیارهای بین المللی استفاده نمایند.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه گفت درباره کاربرد زور توسط عوامل و ماموران فدرال علیه تظاهرنمایندگان پورتلند در پی تداوم ناآرامی های شبانه که در آن تد ویلر شهردار آن هدف گاز اشک آور نهاده شد، تحقیق خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1222

به "خبرنگاران وزارت دادگستری آمریکا 18 نفر را در اعتراضات پورتلند دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت دادگستری آمریکا 18 نفر را در اعتراضات پورتلند دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید