خبرنگاران نسخه نویسی الکترونیکی در 46 درمانگاه آذربایجان غربی شروع شد

به گزارش تور هند ارزان، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: 46 درمانگاه خصوصی، دولتی، دانشگاهی و غیر انتفاعی در این استان از ابتدای ماه جاری به نسخه نویسی الکترونیک مجهز شده و اجرای این طرح را شروع نموده اند.

خبرنگاران نسخه نویسی الکترونیکی در 46 درمانگاه آذربایجان غربی شروع شد

نادر نان بخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار اشت: در حال حاضر 24 درمانگاه بخش خصوصی، 17 درمانگاه دولتی غیردانشگاهی، سه درمانگاه دانشگاهی و 2 درمانگاه خیریه طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 959 مرکز درمانی و تشخیصی شامل مطب ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و مراکز تصویربرداری در استان نسخه ها را به صورت الکترونیکی ثبت می نمایند، ادامه داد: از این تعداد 454 مرکز شامل داروخانه، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری است که 99.6 درصد مراکز طرف قرارداد این استان را شامل می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: همچنین 505 مورد پزشک طرف قرارداد نیز به صورت الکترونیکی نسخه نویسی می نمایند که 93.7 درصد مراکز طرف قرارداد آذربایجان غربی را شامل می گردد.

نان بخش اضافه نمود: نسخه نویسی الکترونیک در این مراکز به صورت تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است و سپس صورت حساب این مراکز به صورت الکترونیکی به اداره بیمه سلامت ارسال می گردد.

وی بیان نمود: الکترونیکی کردن دفترچه ها با هدف کاهش هزینه ها، حذف کاغذ، بهره وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرا می گردد.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که اجرای آن از سال 1393 شروع شده و در کنار صندوق های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده اند.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی حدود یک میلیون و 900 هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1489

به "خبرنگاران نسخه نویسی الکترونیکی در 46 درمانگاه آذربایجان غربی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نسخه نویسی الکترونیکی در 46 درمانگاه آذربایجان غربی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید