خبرنگاران ازنا رتبه نخست فراوری گندم لرستان را دارد

به گزارش تور هند ارزان، خرم آباد - خبرنگاران - فرماندار شهرستان ازنا گفت: کشاورزان این شهرستان سالانه حدود 65 هزارتن گندم فراوری می نمایند و رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان لرستان دارند.

خبرنگاران ازنا رتبه نخست فراوری گندم لرستان را دارد

محمد محمدی نژاد روز شنبه به خبرنگاران خاطرنشان کرد:شهرستان ازنا طی سه سال گذاشته توانسته است رتبه نخست فراوری گندم در لرستان را کسب کند.

وی گفت: کشاورزان این شهرستان در سال 98 حدود 65هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دادند که پیش بینی میگردد سال جاری این میزان بیش از ده درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان این شهرستان در نظر گرفته شده است گفت: هیچ مسئله ای در خرید و انبار گندم در شهرستان نداریم.

به گزارش خبرنگاران سال جاری 50 مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در لرستان ایجاد شده و نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 2 هزار و 500، دوروم 2 هزار و 600 و کلزا چهار هزار و 660 تومان معین شده است.

خرید تضمینی گندم در سال 99 به وسیله سامانه الکترونیکی سیفا انجام می گردد و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1136

به "خبرنگاران ازنا رتبه نخست فراوری گندم لرستان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ازنا رتبه نخست فراوری گندم لرستان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید