تقدیر ظریف از نقش عمان در حل مسائل منطقه ای و دنیا

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: وزیر خارجه کشورمان در دیدار سفیر جدید عمان در تهران از نقش مسقط در یاری به حل و فصل مسائل و مسائل منطقه ای و بین المللی قدردانی کرد.

تقدیر ظریف از نقش عمان در حل مسائل منطقه ای و دنیا

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران به نقش مسقط در یاری به حل و فصل مسائل و مسائل منطقه ای و بین المللی ارج می نهد.

محمد جواد ظریف این مطلب را در مراسم تقدیم رونوشت استوارنامه ˈسعود بین احمد بن خالد البروانی ˈ سفیر جدید سلطنت عمان به وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد.

وی گفت: دو کشور، مردم و مسوولان عالیرتبه صندلی و احترام ویژه ای برای یکدیگر قائلند و روابط ممتاز و محبت آمیز ای در همه عرصه ها بین تهران و مسقط برقرار است.

ظریف سفر سلطان قابوس به تهران به عنوان نخستین سفر رییس یک کشور خارجی بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور و توجه و علاقه متقابل مقامات عالیرتبه دو کشور را نشانگر عزم و اراده جدی برای پیشبرد و تقویت این روابط دانست.

وزیر امور خارجه همچنین دیدگاه های ایران و عمان را در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی بسیار نزدیک به هم دانست و با تشکر از سلام های گرم مقامات عمانی اضافه کرد: کشور و مقامات عالیرتبه عمانی به خصوص شخص سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه نقش برجسته ای در یاری به حل و فصل مسائل و مسائل منطقه ای و بین المللی داشته اند که ما این نقش ارزشمند را ارج می نهیم.

وی همچنین به زمینه های متعدد و متنوع گسترش و توسعه روابط در عرصه های مالی و تجاری و دیگر عرصه ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با تداوم و تقویت همکاری و کوشش سفیر جدید عمان شاهد توسعه همه جانبه این روابط محبت آمیز بر اساس منویات رهبران دو کشور باشیم.

سعود بن احمد بن خالد البروانی سفیر جدید سلطنت عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ درودها و سلام های سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه کشورش ابراز امیدواری کرد: در دوران ماموریت خود بتواند روابط دو کشور را به خصوص در عرصه های مالی و تجاری بیش از پیش گسترش دهد و از اعلام حمایت و پشتیبانی ظریف در این راستا تقدیر کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 294

به "تقدیر ظریف از نقش عمان در حل مسائل منطقه ای و دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر ظریف از نقش عمان در حل مسائل منطقه ای و دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید