تحقیقات اتاوا درباره استفاده عربستان از خودروهای زرهی کانادا در سرکوب مخالفان

به گزارش تور هند ارزان، تصاویر و فیلم های ویدئویی نشان می دهند که دولت عربستان از تجهیزات نظامی کانادا در سرکوب خشونت آمیز اقلیت مخالف شیعه استفاده می نماید.

تحقیقات اتاوا درباره استفاده عربستان از خودروهای زرهی کانادا در سرکوب مخالفان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، دولت کانادا در حال آنالیز گزارش هایی است که در آنها معین شده عربستان از خودروهای زرهی ساخت کانادا علیه شهفرایندانش استفاده می نماید؛ اتهامی که باعث شده تا تصمیم اخیر دولت اتاوا در امضای یک توافق تسلیحاتی یک میلیارد دلاری با ریاض زیر ذره بین قرار بگیرد.

تصاویر و فیلم های ویدئویی پست شده در رسانه های اجتماعی در روزهای اخیر نشان می دهند که ریاض از این تسلیحات در سرکوب خشونت آمیز اقلیت مخالف شیعه در شرق عربستان استفاده می نماید.

چندین منبع آگاه به روزنامه گلوب اند میل کانادا گفتند که این خودروهای زرهی کانادایی که توسط نیروهای عربستانی علیه مخالفان شیعه استفاده شده به نظر می رسد Gurkha RPVs هستند که در یک کمپانی اسلحه سازی در اونتاریوی کانادا فراوری می شوند.

مقام های کانادایی گفته اند که به شدت نگران این گزارش هستند و جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور گفت: ما به دقت و به جدیت به این ادعا رسیدگی و به سرعت آن را آنالیز می کنیم.

در سال 2016، عربستان جزو بزرگترین واردکنندگان تجهیزات نظامی ساخت کانادا بود و بیش از 142 میلیون دلار کانادا از این کشور سلاح خریداری کرد که قریب به 20 درصد از مجموع صادرات نظامی کانادا در آن سال محسوب می گردد.

وزارت امور جهانی کانادا افزایش خشونت ها در شرق عربستان را مایه نگرانی دانسته و در بیانیه ای بیان کرد که تعداد بالای تلفات در میان غیرنظامیان نگران کننده است و به ریاض تاکید نمود تا با این چالش امنیتی براساس قوانین حقوق بشری بین المللی رفتار کند.

این وزارتخانه همچنین بیان کرد که دولت کانادا به شدت به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر درباره گزارش مربوط به تعداد تلفات غیرنظامیان و ادعای استفاده از تجهیزات نظامی کانادایی در کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای ریاض است.

منتقدان می گویند، در توافق 15 میلیارد دلاری کانادا که در سال 2014 و توسط دولت سابق محافظه کار کانادا با ریاض بسته شده، می توان مشاهده کرد که خودروهای زرهی مورد استفاده توسط دولت عربستان برای سرکوب مخالفان در داخل این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

با وجود این نگرانی ها، دولت لیبرال ترودو مجوز صدور سلاح به عربستان را در سال 2016 امضا کرد و از آن موقع تا به امروز از تصمیمش دفاع می نماید.

همچنین در بحبوحه افزایش نگرانی ها از اوضاع عربستان، کشورهای دیگری چون آلمان و بلژیک در سال های اخیر مجوزها را برای صادرات سلاح به عربستان صادر نکرده اند. در سال 2015، سوئد توافق دفاعی خود را با عربستان لغو کرد.

در ماه جاری میلادی اما دادگاه عالی لندن حکم کرد که انگلیس باید فرایند فروش سلاح به عربستان را ادامه دهد اما مخالفان حکم مذکور را چراغ سبزی به دولت برای فروش سلاح به حکومت های دیکتاتوری خشن و ناقض حقوق بشر دانستند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1016

به "تحقیقات اتاوا درباره استفاده عربستان از خودروهای زرهی کانادا در سرکوب مخالفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات اتاوا درباره استفاده عربستان از خودروهای زرهی کانادا در سرکوب مخالفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید