تحریم های ترامپ علیه ایران محکوم به شکست است

به گزارش تور هند ارزان، یک کارشناس مسائل اقتصادی هشدار داده است که تحریم های دونالد ترامپ علیه ایران محکوم به شکست هستند و در صادرات نفتی ایران ایجاد اخلال نمی کند.

تحریم های ترامپ علیه ایران محکوم به شکست است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه اکسپرس، همزمان بااعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران برای توقف فروش نفت خام و افزایش تنش ها میان دو کشور که موجب گردیده برخی شرکت ها برای گریز از سیاست های تنبیهی آمریکا تعاملات تجاری خود را با ایران قطع نمایند، ممدوح سلامه، استاد اقتصاد انرژی در مدرسه تجارت ESCP اروپا اظهار کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیری بر صنعت نفت این کشور نخواهند داشت.

سلامه به روزنامه اکسپرس گفت: من به شدت باور دارم که تحریم های آمریکا علیه ایران به طرز شوربختانه ای محکوم به شکست است. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا می خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما این تنها توهم شخصی ترامپ و افکار واهی او است.

سلامه ادامه داد: ایران حتی یک بشکه از صادرات نفتی خود را هم از دست نخواهد داد و این تحریم ها تاثیر شدیدی بر قیمت دنیای نفت می گذارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: بیشتر کشورهای دنیا و به ویژه چین و روسیه بر این باورند که تحریم های واشنگتن علیه ایران غیرمنصفانه است. این در حالی است که چین به تنهایی می تواند این تحریم ها را با خرید نفت ایران به عنوان اقدامی تلافی جویانه در برابر تعرفه های وضع گردیده از سوی ترامپ علیه پکن خنثی کند.

حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان هفته گذشته با تاکید بر اینکه دولت بر تحریم های واشنگتن غلبه می نماید، تاکید نمود: اجازه نمی دهیم توطئه های آمریکا علیه ایران با موفقیت همراه شوند و نمی گذاریم مقامات ضدایرانی کاخ سفید علیه ما توطئه نمایند.

ایران هم اکنون سومین فراوری نماینده بزرگ نفت اوپک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 39

به "تحریم های ترامپ علیه ایران محکوم به شکست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های ترامپ علیه ایران محکوم به شکست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید