بهره برداری از ظرفیت ها و مزیت های دو جانبه جهت افزایش صادرات به بازار روسیه

به گزارش تور هند ارزان، مهندس مسعود الماسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران کل آن سازمان با دکتر محمد ولی روزبهان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل و معاونین این سازمان در مورد راهکارهای توسعه همکاری دو جانبه به منظور تجاری سازی کشاورزی و صادرات به بازارهای منطقه به بحث و گفتگو پرداختند.

بهره برداری از ظرفیت ها و مزیت های دو جانبه جهت افزایش صادرات به بازار روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس مسعود الماسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران کل آن سازمان با دکتر محمد ولی روزبهان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل و معاونین این سازمان در مورد راهکارهای توسعه همکاری دو جانبه به منظور تجاری سازی کشاورزی و صادرات به بازارهای منطقه به بحث و گفتگو پرداختند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مدل توسعه مورد توجه این منطقه مبتنی بر توسعه براساسِ ظرفیت های موجود در سطح استان و مزیت های این منطقه است، گفت: اجرای توافقنامه با اتحادیه مالی اوراسیا و واردات 22 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی به وسیله روسیه توجه ما را جهت بهره برداری از تمام ظرفیت و توانمندی استانی و کشوری جلب کرده است.

وی با ارائه تحلیلی از سبد وارداتی کالاهای کشاورزی روسیه و توانمندی های فراوریی گیلان در حوزه های مختلف کشاورزی، شیلاتی، محصولات باغی و دامی، افزود: به همین دلیل تفاهم نامه هایی منعقد شده و در گام نخست بر فرآوری محصولات شیلاتی، خاویاری و کشت هیدروپونیک متمرکز شده ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی نقطه عطف استان گیلان است، اضافه نمود: راهبرد عدم تغییر کاربری زمین های کشاورزی و بهره برداری از ظرفیت موجود در استان با تکیه بر مزیت های منطقه آزاد انزلی، قابل تقدیر است.

وی با ارائه گزارشی از رویکردها توانمندی های فراوری محصولات کشاورزی با اولویت تأمین نیازهای کشورهای منطقه و کشت هیدروپونیک،گفت: از توسعه همکاری ها و هم افزایی جهت افزایش سهم از سبد صادراتی روسیه استقبال می کنیم و آمادگی خود را جهت معرفی فراوری کنندگان ماشین آلات کشاورزی به منظور تأمین نیازهای داخلی و صادرات اعلام می کنیم.

لازم به ذکر است در این نشست؛ معاونین توسعه مدیریت، فنی و زیربنایی ، فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیران کل شیلات، امور اراضی، جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و دامپزشکی استان گیلان، به بیان نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف همکاری دو و چند جانبه پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1853

به "بهره برداری از ظرفیت ها و مزیت های دو جانبه جهت افزایش صادرات به بازار روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از ظرفیت ها و مزیت های دو جانبه جهت افزایش صادرات به بازار روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید