برگزیت ، توافق جانسون و اتحادیه اروپا زیر ذره بین مجلس بریتانیا

به گزارش تور هند ارزان، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا میخواهد تا توافقی را که در آخرین دقایق مذاکرات او با اتحادیه اروپا حاصل شده روز شنبه در نشست فوق العاده مجلس بریتانیا به رای بگذارد.

برگزیت ، توافق جانسون و اتحادیه اروپا زیر ذره بین مجلس بریتانیا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

این نشست در حالی برگزار خواهد شد که مخالفان آقای جانسون می گویند مانع از تصویب آن خواهند شد.

سه سال پس از برگزاری همه پرسی برگزیت که در چهارچوب آن 52 درصد از شهروندان بریتانیا موافقت خود را با خروج کشورشان از این اتحادیه اعلام کردند، هنوز آیندۀ روابط لندن -بروکسل روشن نیست و آقای جانسون امیدوار است بتواند با پیروزی در نشست امروز مجلس، گام هایی روشن تر در جهت این جدایی بردارد.

با این وجود همچنان این نگرانی وجود دارد که با توافق آقای جانسون که تنها دو روز پیش حاصل شده نیز همان رفتاری گردد که پیش تر با توافق ترزا می و بروکسل شده است.

اولیویه لتوین، عضو پیشین حزب محافظه کار بریتانیا که توسط آقای جانسون از این حزب اخراج شد، پیشنهاد نموده است که رای گیری برای تایید این توافق، تا زمانی که تمامی قوانین لازم برای اجرای آن در مجلس تصویب نشده، به تعویق بیفتد.

قرار است این پیشنهاد، در سرانجام بحث های روز شنبه به رای گذاشته گردد و چنانچه تصویب گردد، توافق نامۀ آقای جانسون به رای گذاشته نخواهد شد و اتخاذ هر تصمیمی درباره آن تا روز دوشنبه به تعویق خواهد افتاد. به این ترتیب بار دیگر سرنوشت برگزیت در ابهام فرو خواهد رفت.

این پیشنهاد آقای لتوین که با هدف جلوگیری از خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح شده، در واقع آقای جانسون را مجبور به تاخیر در اجرای برگزیت می نماید آنهم تا زمانی که همۀ قوانین مورد احتیاج برای این خروج، پروسۀ چند مرحله ایِ تصویب قوانین در مجلس این کشور را پشت سر بگذارد.

قانونی که پیش تر توسط مخالفان آقای جانسون به تصویب رسیده است، او را موظف می نماید تا از اتحادیه اروپا بخواهد اجرای برگزیت را تا 31 ژانویه سال 2020 میلادی به تاخیر بنیدازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 479

به "برگزیت ، توافق جانسون و اتحادیه اروپا زیر ذره بین مجلس بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیت ، توافق جانسون و اتحادیه اروپا زیر ذره بین مجلس بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید