برنامه ریزی وزارت صنعت برای کاهش ارزبری 3.3 میلیارد دلاری

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جلسه اقتصاد مقاومتی وزارتخانه که با موضوع بررسی اقدامات سال 98 و بررسی بخشی از برنامه های سال 99 برگزار گشت، به برنامه سه ساله وزارتخانه در خصوص داخلی سازی بیش از 10 میلیارد دلار انواع واردات کالا و تجهیزات در قالب برنامه نهضت ساخت داخل اشاره کرد.

برنامه ریزی وزارت صنعت برای کاهش ارزبری 3.3 میلیارد دلاری

وی افزود: برنامه نهضت ساخت داخل دستاوردهای خوبی در سال 98 داشته و افزون بر سه میلیارد و 400 میلیون دلار داخلی سازی در حوزه های مختلف صنعتی و صنایع معدنی کشور تحقق یافته است.

رحمانی افزود: در راستای برنامه ساخت داخل، اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور انجام شده و حرکتی شکل گرفته که ثمرات آن در آینده می تواند علاوه بر خودکفایی به توسعه پایدار صنعتی کشور نیز کمک شایان توجهی کند.

وزیر صنعت بیان نمود: این برنامه مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب، حمایت های رئیس جمهوری، سایر مسئولان ارشد دولت و همه دلسوزان نظام است و به هیچ عنوان در تحقق اهداف آن کوتاه نخواهیم آمد.

وی گفت: یکی از برنامه های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در طول سال گذشته و همچنین امسال، فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد است که در همین زمینه راه اندازی مجدد دو هزار و 200 واحد صنعتی تعطیل در سال جهش تولید در دستور کار واقع شده است.

رحمانی اظهار کرد: طرح توسعه صنعت پوشاک نیز از دیگر برنامه های وزارت صمت در سال 98 بود که در بخش های مختلف آن از نظر کمی و کیفی نتایج خوبی حاصل شد و فقط در تولید چادر مشکی که جزو اقلام وارداتی کشور است بیش از هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و مراحل نهایی بهره برداری خود را طی می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص فرایند بازسازی ناوگان حمل و نقل تجاری و همچنین برنامه نوسازی ناوگان ریلی کشور گفت: باید همه ظرفیت های موجود برای تحقق حداکثری برنامه های طراحی شده در این حوزه فعال شود، زیرا در صنایع ریلی فقط 15 درصد ظرفیت تولید کشور فعال است و قابل پذیرش نیست که با وجود بستر مناسب برای خودکفایی، موضوع واردات این اقلام مورد بحث قرار گیرد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1089

به "برنامه ریزی وزارت صنعت برای کاهش ارزبری 3.3 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی وزارت صنعت برای کاهش ارزبری 3.3 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید