استاندار بیروت: از وجود مواد منفجره در بندر بیروت آگاه نبودیم

به گزارش تور هند ارزان، مارون عبود استاندار بیروت در سخنانی تاکید نمود که استانداری از مواد منفجره موجود در انبار بندر بیروت آگاه نبوده است.

استاندار بیروت: از وجود مواد منفجره در بندر بیروت آگاه نبودیم

عبود روز آدینه در مصاحبه با شبکه فرانس 24 گفت: بندر بیروت یک نهاد مستقل است و در چارچوب استانداری و اختیارات آن دخالتی نمی کند.

وی اضافه کرد: آنچه در بیروت روی داد، فاجعه ای عظیم است، شبیه انفجار بمب هسته ای از نوع کوچک آن. بندر بیروت و مناطق مسکونی آن به طور کامل نابود شده و بیروت به شهر ویران شده تبدیل شده است.

استاندار بیروت ادامه داد: همه کوشش ها و یاری هایی که تا به امروز ارائه شده به خاطر وحشت فاجعه چون قطره ای در دریا بوده و اثرات این یاری ها هنوز آشکار نشده است.

وی گفت: استانداری از وجود مواد منفجره در انبار 12 بندر بیروت آگاه نبوده است.

عبود در پاسخ به وجود مواد منفجره دیگر در اماکن مشابه نیز تاکید نمود: مقامات لبنانی تحقیقات را شروع نموده اند و در حال جست وجو در سایر اماکن برای یافتن احتمالی مواد منفجره هستند که می تواند تهدیدی برای ساکنان مناطق مختلف لبنان باشد.

عصر سه شنبه گذشته در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن رخ داد که حاوی 2 هزار و 700 تن نیترات آمونیوم بود. بر اثر آن تا به امروز 154 نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

میزان کل خسارت های ناشی از انفجار چهارم اوت (14 مرداد) در بیروت توسط مروان عبود استاندار بیروت رقمی معادل 10 تا 15 میلیارد دلار محاسبه شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1251

به "استاندار بیروت: از وجود مواد منفجره در بندر بیروت آگاه نبودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار بیروت: از وجود مواد منفجره در بندر بیروت آگاه نبودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید