استارت انصاری فرد برای رساندن پرسپولیس به نقطه صفر

به گزارش تور هند ارزان، محمد قراگزلو،شش هفته از مدیرعاملی دوباره محمد حسن انصاری فرد در باشگاه پرسپولیس گذشت. مردی که در بدو ورود دوباره اش به ساختمان باشگاه گفت برنامه هایی جهت زنده کردن دوباره آکادمی باشگاه، دانشگاه و بخش های مغفول مانده باشگاه مثل کلینیک پزشکی و ورزشگاه درفشی فر دارد. با این جود مسائل مالی مربوط به باشگاه، تیم بزرگسالان، شکایت برانکو و مسائلی از این دست شروع حرکت انصاری فرد برای رتق و فتق این امور را به تأخیر انداخت. حالا اما مدیر باشگاه پرسپولیس برای رساندن پرسپولیس به نقطه ای که 5 سال قبل ایستاده بود کار بسیار دشواری دارد. چرا می گوییم پنج سال قبل؟ چون در دوران مدیریت علی اکبر طاهری بخش های حیاتی و علمی باشگاه مثل دانشگاه، کلینیک و آکادمی با اهداف و تصمیماتی غیر قابل هضم نابود شد و از بین رفت. حالا انصاری فرد با انتصاب دکتر داریوش سودی به او مأموریت داده تا وضعیت دانشگاه و کلینیک را سامان دهد و البته ظاهراً برای تجهیز و راه اندازی آکادمی پرسپولیس هم نقشه هایی در سر دارد.

استارت انصاری فرد برای رساندن پرسپولیس به نقطه صفر

دانشگاه پرسپولیس را چه کسانی نابود کردند؟

محمد رویانیان با تمام خطاهای مدیریتی اش در باشگاه پرسپولیس چند اقدام مثبت و فوق العاده مهم برای این باشگاه انجام داد که یکی از آنها تأسیس دانشگاه پرسپولیس بود. رویانیان با پرسپولیس قهرمانی نیاورد و دانشگاه را از خود بر جای گذاشت اما طاهری که در زمان او پرسپولیس به قهرمانی رسید - و بسیاری به خاطر این قهرمانی ها هنوز او را مدیری پیروز می دانند - دانشگاه پرسپولیس را دودستی به سوی نابودی کشاند.

زنده یاد جعفر کاشانی آرزو داشت باشگاه پرسپولیس صاحب یک دانشگاه شود و در این دانشگاه بازیکنان تحصیلات شان را پیش ببرند ضمن اینکه پرسپولیس نقش مهمی در آموزش جوان های کشور ایفا کند. این آرزو حدود 7 سال قبل در آذرماه سال 91 و دوره مدیریت محمد رویانیان به تحقق پیوست . در آن مقطع هیأت امنایی متشکل از پیشکسوتان پرسپولیس مثل دکتر محمد زادمهر و مهندس حسینعلی کلانی در رأس کار قرار گرفتند و با مدیریت دکتر سودی، این دانشگاه رشد چشمگیری داشت. این مرکز آموزشی بعد از چیزی حدود دو سال تعداد رشته ها و دانشجویانش را به حدی رساند که باشگاه می توانست روی درآمدزایی این مرکز حسابی ویژه باز کند اما به یکباره زلزله ای در این دانشگاه رخ داد و همه چیز رو به افول گذاشت.

استارت نابودی دانشگاه پرسپولیس در دوران وزیر قبلی ورزش، محمود گودرزی زده شد هر چند سرچشمه اتفاقات از مدیریت باشگاه پرسپولیس رقم می خورد. در آن مقطع بدون اینکه تحقیقاتی صورت بگیرد درصدد برکناری مدیر دانشگاهی برآمدند که چیزی حدود 2400 دانشجو داشت و به شرایط قابل توجهی رسیده بود. در آن زمان وزارت ورزش فردی به نام مولایی را به عنوان مدیرعامل برای دانشگاه برگزید که ظاهراً از معتمدان وزارتخانه و مدیریت وقت باشگاه پرسپولیس بود. در آن مقطع وزارت ورزش اعضای هیأت مدیره باشگاه را تحت فشار گذاشت که باید حکم تغییرات در دانشگاه را امضا کنند که حسین عبدی عضو وقت هیأت مدیره این حکم را امضا نکرد. حکمی که به کنار رفتن اعضای هیأت امنا و نابودی تدریجی دانشگاه منتج می شد و همین هم شد. در آن زمان برخی اعضای هیأت مدیره با توجه به اینکه اساساً این دانشگاه غیر قانونی تأسیس شده، برای دادن امضای تغییرات در مدیریت دانشگاه به یک تا سه سال زندان تهدید شدند و در نهایت مجبور به امضا شدند. از همان زمان بود که با تغییرات متعدد مدیران در این مرکز، دوران افول دانشگاه پرسپولیس آغاز شد و تعداد دانشجوها از 2400 نفر به 200 نفر رسید.

می خواهند به اوضاع سر و سامان دهند

با حکمی که انصاری فرد به دکتر سودی از دایرکنندگان و مدیران اولیه دانشگاه پرسپولیس داده قرار شده ایشان اوضاع آموزشی باشگاه را سر و سامان بدهند. خواجوند مسئول حقوقی باشگاه پرسپولیس با اعلام این خبر می گوید: متأسفانه دانشگاه پرسپولیس در وضعیت خوبی نیست در صورتی که اوضا ع می توانست خیلی خوب پیش برود و اتفاقات خوبی برای دانشگاه بیفتد. زمانی شرایط دانشگاه بسیار خوب بود و حالا هیأت مدیره ورود کرده تا دکتر سودی با توجه به تجربه و تسلطی که روی این کار دارد دوباره به اوضاع آموزشی پزشکی باشگاه رونق بدهد.

خواجوند ادامه می دهد: مرحوم کاشانی همیشه آرزو داشت پرسپولیس صاحب دانشگاه باشد. حالا با همه اتفاقاتی که افتاده با تعصبی که دکتر سودی به کارش دارد ایشان با وجود مسئولیت بسیار مهمی که داشتند پذیرفتند تا نگرانی های مدیریت باشگاه را درباره مسائل آموزشی پزشکی کم کنند و به اوضاع دانشگاه و کلینیک سامان دهند.

به گفته خواجوند دانشگاه پرسپولیس الان وضعیت خیلی خوبی ندارد و خیلی از رشته هایش تعطیل شده ضمن اینکه از باب اقتصادی هم مسائلی دارد که مدیریت باشگاه به دنبال حل این مسائل است.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 540

به "استارت انصاری فرد برای رساندن پرسپولیس به نقطه صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت انصاری فرد برای رساندن پرسپولیس به نقطه صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید