اردوغان از نشریه فرانسوی شکایت کرد

به گزارش تور هند ارزان، دفتر ریاست جمهوری ترکیه از نشریه لوپوئن فرانسه به علت آن چه توهین به اردوغان خوانده شده، شکایت کرد.

اردوغان از نشریه فرانسوی شکایت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت که از نشریه فرانسوی لوپوئن فرانسه به علت توهین به رجب طیب اردغان شکایت می نماید.

در این راستا ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که فرانسه تعدادی از کشورهای آفریقایی مانند الجزایر و مغرب را اشغال کرد و هزاران نفر را کشت.

او نوشت که فرانسه به برده داری ادامه داد و شاهد نسل کشی رواندا بود و اکنون نشریه فرانسوی در تبلیغاتش ما را به پاکسازی نژادی متهم می نماید.

نشریه فرانسوی لوپوئن در چاپ روز گذشته (پنجشنبه) اردوغان را به نسل کشی کُردهای سوریه متهم نموده بود.

اردوغان در سی ام مهر ماه گذشته نیز با انتقاد از مواضع رسانه های ایرانی علیه عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه گفت: صداهایی که از ایران به گوش ما می رسد؛ ما را ناراحت می نماید. او از حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواست تا این صداها را ساکت کند.

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و علیه مواضع شبه نظامیان کُرد سوریه از 17 مهر گذشته شروع شده است. این عملیات اکنون در مرحله آتش بس طبق توافق ترکیه و روسیه در شهر سوچی واقع شده است. بسیاری از کشورهای غربی در مقام سخن از ترکیه انتقاد نموده اند. اردوغان نیز روز گذشته (پنجشنبه) در سخنانی گفت که کشورهای غربی عامل کشته شدن 50 میلیون نفر در جنگ جهانی دوم هستند و نمی توانند از ترکیه انتقاد نمایند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 586

به "اردوغان از نشریه فرانسوی شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان از نشریه فرانسوی شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید