آمریکا و ویتنام قرارداد همکاری هسته ای امضا کردند

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: آمریکا و ویتنام امروز پنج شنبه قراردادی را امضا کردند که امکان انتقال فناوری هسته ای از آمریکا به این کشور جنوب شرق آسیا را فراهم خواهد نمود.

آمریکا و ویتنام قرارداد همکاری هسته ای امضا کردند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ امضای قرارداد هسته ای بین آمریکا ویتنام نشانه دیگری از تمایل مقام های واشنگتن برای ارتقای روابط مالی و تجاری با این کشور به شمار می رود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود، امضای قرارداد همکاری هسته ای با ویتنام به شرکت های آمریکایی این اجازه را خواهد داد تا صندلی مهمی در بازار انرژی هسته ای ویتنام داشته باشند. البته این قرارداد به ویتنام اجازه غنی سازی اورانیوم را نخواهد داد.

کری در دیدار با وزیر خارجه ویتنام اضافه کرد، این قرارداد فرصت های زیادی را برای شرکت های آمریکایی به وجود خواهد آورد. بی شک همکاری هسته ای ما اهمیت زیادی خواهد داشت.

ویتنام در حال همکاری با روسیه برای ساخت نخستین نیروگاه هسته ای از سال 2014 میلادی است. قرار است این نیروگاه در سال 2020 میلادی به بهره برداری برسد. رشد مالی فزاینده ویتنام در سال های اخیر موجب افزایش تقاضای انرژی در این کشور شده است.

ویتنام قرارداد دیگری را نیز با یک کنسرسیوم ژاپنی برای ساخت نیروگاه دوم هسته ای به امضا رسانده است. کری اضافه کرد، ویتنام تا سال 2030 میلادی دومین بازار بزرگ انرژی هسته ای در شرق آسیا پس از چین خواهد بود.آمریکا تصمیم گرفته است تا با افزایش روابط مالی و تجاری خود با ویتنام از نفوذ چین بر این کشور بکاهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 336

به "آمریکا و ویتنام قرارداد همکاری هسته ای امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و ویتنام قرارداد همکاری هسته ای امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید