آمریکا، بغداد و اربیل را به حل مشکلاتشان ترغیب کرد

به گزارش تور هند ارزان، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در جریان ملاقات با رئیس اقلیم کردستان بر تمایل و پایبندی آمریکا به تقویت روابط خود با دولت فدرال و اقلیم کردستان تاکید نمود.

آمریکا، بغداد و اربیل را به حل مشکلاتشان ترغیب کرد

به نقل از شفق نیوز، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در جریان ملاقات با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، اربیل و بغداد را به حل مسائل ترغیب کرد.

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود بیان کرد، این مسئول آمریکایی بر تداوم حمایت ایالات متحده از دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان در مقابله با تروریسم و نابودی کامل گروه تروریستی داعش تاکید نمود.

در جریان این نشستی که عصر چهارشنبه در اربیل با حضور متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق، دیوید کوبلی، معاون وزیر خارجه و رابرت والر، سرکنسول آمریکا در اربیل برگزار گردید، تحولات سیاسی و امنیتی عراق، پیامدهای ویروس کرونا، شرایط اقتصادی و اقتصادی در عراق و اقلیم کردستان، بازگشت تروریسم و حملات داعش، مسائل اربیل و بغداد، روابط دولت فدرال و اقلیم کردستان با آمریکا و کشورهای همسایه، اوضاع آوارگان و پناهجویان و تظاهراتی که شماری از شهرها و مناطق اقلیم کردستان شاهد آن است، مورد آنالیز نهاده شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، دو طرف در جریان این نشست بر لزوم تداوم کوشش ها برای تغییر و تنوع سازی منابع درآمدها در عراق و اقلیم کردستان به وسیله اهتمام بیشتر به بخش های دیگر مانند صنعت و کشاورزی و فراهم کردن فرصت های شغلی و سرمایه گذاری کشورهای خارجی تاکید نمودند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هیأت آمریکایی بخش خصوصی و سرمایه گذاری آمریکا را به سرمایه گذاری در اقلیم کردستان و عراق ترغیب کرد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1459

به "آمریکا، بغداد و اربیل را به حل مشکلاتشان ترغیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا، بغداد و اربیل را به حل مشکلاتشان ترغیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید